인스타그램이 IGTV 비디오에 광고 기능을 추가한다.

CNBC에 따르면, 인스타그램은 IGTV 광고에서 얻은 수익의 최소 55%를 크리에이터와 나눌 예정이다. 이를 통해 더 많은 인플루언서가 IGTV에서 콘텐츠를 만들도록 하기 위함이다. 이러한 비즈니스 모델은 다른 플랫폼, 특히 유튜브에서 성공적으로 입증된 바 있다.

회사는 블로그를 통해 “창작자가 돈을 벌고 사람들을 좋은 상품과 연결시킬 수 있도록 IGTV를 효과적이고 안전한 광고 공간으로 만드는데 전념하고 있다”고 밝혔다.

페이스북-인스타그램은 지난 2018년 6월 모바일용 긴 동영상을 볼 수 있는 인스타그램의 스핀오프(spinoff)로 IGTV를 출시했다. 사용자는 인스타그램이나 IGTV 앱을 통해 IGTV 동영상을 제작, 시청할 수 있다.

인스타그램은 IGTV 광고가 다음 주부터 시범 시행될 예정이며, 광고 길이는 약 15초 내외일 것이라고  밝혔다. 회사는 이번 테스트를 통해 광고 건너뛰기와 같은 세부사항들을 조정할 예정이다.

해당 기능은 처음에는 미국의 몇몇 광고주와 인플루언서만을 대상으로 시범 시행될 예정이다. 인플루언서와 정확히 어떻게 수익을 분배할지 구체적으로 밝히지 않았다.

인스타그램은 또한 라이브 방송 중 시청자들이 ‘하트 배지’를 구매해 방송을 진행하는 인플루언서를 후원할 수 있는 기능을 선보일 예정이다. 해당 기능은 국내 아프리카TV의 ‘별풍선’ 기능과 비슷한 형태이다.

배지는 사람 이름 옆에 하트 모양으로 나타난다. 인플루언서들은 누가 하트 배지를 통해 후원했는지 알 수 있게 된다. 배지 가격은 1개 0.99달러, 2개 1.99달러, 3개 4.99달러이다.

배지 기능은 다음달부터 미국내 인플루언서 및 제작자들을 대상으로 시행될 것이며, 이 후 멕시코, 영국 등으로 시행 국가를 넓힐 예정이다.

 


 

Facebook-owned Instagram announced on Wednesday it will start showing advertisements on its IGTV video app and will split the revenue from those ads with influencers who create videos for the service.

Instagram will share at least 55% of the revenue from these ads with creators, which should spur more influencers to create material for IGTV. This business model has proven to be a hit for other platforms, most notably Google-owned YouTube.

“We’re committed to making IGTV an effective and brand-safe space for advertising, so that we can help creators make money and connect people with great products,” the company said in a blog post.

Facebook launched IGTV in June 2018 as a spinoff of Instagram where users can watch longer videos made for mobile devices. Users can access IGTV videos directly through Instagram or the stand-alone IGTV app.

The ads will begin showing up next week, and will be no longer than 15 seconds, Instagram said. The company will experiment with formatting details, such as whether it will allow users to skip the ads.

The company will limit the rollout at first to a few advertisers and influencers in the United States. Instagram did not specify how exactly revenue will be split with influencers.

Instagram also announced that it will test allowing users to buy virtual “badges” during influencers’ livestreams as a way to show support. (Amazon’s live game-streaming service, Twitch, already has a similar feature.)

For instance, a badge might appear as a small heart symbol next to a person’s name. That person’s comments will show up more prominently, and influencers will see a list of all badge holders who have donated to them. Badges will cost 99 cents, $1.99 or $4.99, and initially all the money will go to the influencer.

The company will roll out the badge test in June with a small group of influencers and businesses in the U.S. before expanding it to Mexico, the U.K. and other countries in coming months.