CNBC에 따르면, 페이스북은 10일(현지시간)부터 비의료용 마스크 광고를 허용할 예정이다. 페이스북은 지난 3월부터 자사 플랫폼에서의 마스크 광고를 금지한 바 있다.

지난 3월 페이스북은 N95와 같은 의료용 마스크 광고를 금지하겠다고 밝혔다. 페이스 커버나 반다나 등 의료용 마스크와 비슷한 마스크 광고 또한 금지 대상이었다. 페이스북은 해당 조치가 코로나 사태 이후 허위 광고, 사기, 의료 공급 부족, 사재기 및 가격 부풀리기 등을 저지하기 위한 조치라고 말했다.

3월 중순부터 시작된 상업 광고 금지 조치에 포함된 품목은 마스크를 비롯해 손 소독제, 소독 물티슈, 코로나19 테스트 키트 등이 있다. 비의료용 마스크를 제외한 여타 품목들은 여전히 상업광고 금지 대상이다.

관련 담당자는 블로그 게시글을 통해 “최근 많은 보건당국이 비의료용 마스크를 착용할 것을 권고하고 있다. 이들은 대중교통을 이용하거나 상점을 방문하는 것과 같은 활동에 마스크 착용을 조언하고 있으며, 이를 위해 많은 사람들과 기업체들이 노력하고 있다.”라고 말했다.

미국 내 마스크 착용에 대한 인식이 변화함에 따라 페이스북은 비의료용 마스크 광고가 허용될 것이라고 말했다. 비의료용 마스크에는 수제, 재사용 가능, 핸드메이드 마스크 등이 포함되어 있다.

나아가 광고주가 페이스북에 비의료용 마스크 광고를 집행하기 위해서는 최소 4개월의 페이스북 광고 이력이 필요하다.

코로나19 사태 초기, 미국 의료 전문가들은 건강한 사람들은 마스크를 착용할 의무가 없다고 말해왔다. 의료 종사자들에게 의료 장비 부족을 야기하지 않기 때문이다. 하지만 최근 마스크 착용관련 지침은 변화하였다. CDC는 사회적 거리두기 실천이 어려운 공공장소에서는 모든 사람들이 마스크를 착용할 것을 권고했다.

 


 

After banning ads for masks on its platform in March, Facebook will begin allowing advertisers to promote non-medical masks starting Wednesday.

In March, Facebook said it would prohibit ads for medical face masks like N95 respirators. It also prohibited masks that resemble medical masks, like face covers and bandanas. The company said this was an effort to protect against scams, misleading medical claims, medical supply shortages, hoarding and inflated prices, practices that proliferated across digital ad networks and online stores as people tried to buy masks to protect against the coronavirus — along with scammers trying to profit off them.

In mid-March, Facebook also said it was banning ads and commerce listings for hand sanitizer, surface disinfecting wipes and Covid-19 test kits. Those items will still be prohibited from advertising.

“Many health authorities now advise wearing non-medical masks – and in some places masks are required for activities like taking public transportation or visiting a store – and we’ve seen people and businesses of all sizes working to fill this need,” Rob Leathern, Facebook’s director of product management, said in a blog post Facebook planned to publish Wednesday.

Facebook said mask ads will now be allowed for those that are non-medical grade, provided they’re not marketed with medical, health or prevention claims. The company said non-medical masks include those that are handmade, reusable, created out of household fabrics or refashioned materials.

The company also stipulated that advertisers would need a history of advertising on Facebook for at least four months in order to promote non-medical masks.

In the earlier days of the pandemic, medical experts have tried to warn against healthy people buying masks so it doesn’t create an equipment shortage for medical workers as people scrambled to purchase them. But the guidance around masks has changed: The CDC has since recommended wearing cloth face coverings in public settings where other social distancing measures are difficult to maintain.