THE BTS MEAL. AVAILABLE ON DELIVERY ONLY. - McDonald's®

 

로이터통신이 전한 소식이다.

지난 수요일, 맥도날드의 글로벌 매출은 매장 내 인력 부족과 관련한 악소식이 있었음에도 불구하고 레스토랑이 한국의 아이돌그룹 BTS가 모델로 서게되며 월스트리트 목표치를 넘어섰다.

패스트푸드 체인은 10대 소비자를 기반으로 예상보다 빠르게 글로벌 시스템 매출 성장이 이어질 것이라며 2021년 회계연도 가이드라인도 상향 조정했다. 세계 최대 패스트푸드 체인점의 동일 점포 매출은 2분기에 40.5% 증가해 2분기 연속 팬데믹 이전 수준인 2019년을 넘어섰다. 한편, 애널리스트들은 39.81% 가량의 상승을 예상했다.

다만 전 세계적으로 델타 변형이 확산됨에 따라 전염병 관련 중단 등으로 인해 비즈니스 불확실성이 여전히 존재하여 주가는 2.5% 이상 하락했다.

그럼에도 불구하고 “사람들은 모험을 떠나 새로운 일상을 만들고 있다”고 최고 경영자인 크리스 켐프진스키(Chris Kempczinski)는 분석가들과의 통화에서 말했다. 그는 체인점에 공급할 충분한 직원을 찾는 것 또한 미국과 유럽의 광범위한 노동력 부족 속에서 여전히 “어려운” 일이라고 말했다. 미국의 드라이브 스루 서비스 시간을 3초 늦췄지만 연방 경기부양 혜택을 종료한 미국 주에서 신청이 증가하고 임금이 약 5% 인상되었다고 말하며 현재 맥도날드 미국 체인점의 약 70%가 열려 있지만 켐프진스키는 거의 모든 체인점이 9월 노동절 연휴까지 문을 열어야 한다고 말했다.

패스트푸드 체인은 드라이브 스루, 경쟁력 있는 가격 책정, 수요를 이끄는 핵심 메뉴에 대한 집중을 통해 코로나 19로 인한 많은 악영향을 성공적으로 극복했다.

 

The BTS McDonald's meal is finally available in Hong Kong

 

그래미상 후보에 오른 아이돌그룹 방탄소년단의 광고 품목은 약 50개국의 맥도날드에서 출시했으며 치킨 맥너겟, 감자튀김, 음료, 스위트 칠리·케이준 소스가 포함되었다. 또한 2월에 새로운 크리스피 치킨 샌드위치 라인을 출시하면서 여전히 매출이 증가하고 있다.

맥도날드의 미국 매출 상승은 메뉴에 새로 추가된 것 외에도 더 많은 주문 증가와 메뉴 가격 인상에 힘입어 이루어졌으며, 이는 노동력 부족과 높은 재료비를 상쇄하는 데 도움이 되었다.

미국 내 매출은 전년 동기 대비 25.9%, 2019년 대비 거의 15% 증가했다. Refinitiv의 IBES 데이터에 따르면 애널리스트들은 23.84%의 미국 내 매출 성장을 예상했다.

2분기 총 수익은 예상보다 57% 증가한 58억9000만 달러로, 1년 전 맥도날드가 코로나바이러스 제한으로 인해 30% 감소했다고 발표한 것과 비교된다. 또한 순이익은 22억 2000만 달러로 4배 이상 증가했고 특정 항목을 제외하면 주당 순이익은 2.37달러로 예상 주당 2.11달러를 상회했다.

 


 

(Reuters) -Global sales and profit for McDonald’s Corp surged past Wall Street targets on Wednesday as restaurants reopened despite staffing shortages and consumers lapped up a wildly popular celebrity meal inspired by South Korean pop band BTS.

The fast-food chain also raised its guidance for fiscal 2021, saying a slightly quicker than expected recovery should lead to global systemwide sales growth in the mid- to high-teens versus mid-teens previously.

Same-store sales for the world’s biggest fast-food chain jumped 40.5% in the second quarter and exceeded the pre-pandemic levels of 2019 for the second straight quarter. Analysts were expecting a 39.81% rise.

Shares were down more than 2.5% as McDonald’s still sees business uncertainty due to pandemic-related stops and starts in markets around the world, especially as the Delta variant spreads.

Even so, “people are venturing out and establishing new routines,” chief executive officer Chris Kempczinski said during a call with analysts.

Finding enough staff to power restaurants is also still “challenging” amid a wide labor shortage in the United States and Europe, he said.

That has slowed U.S. drive-thru service times by 3 seconds, but applications are increasing in U.S. states that ended federal stimulus benefits, and wages are up about 5%, he said.

Currently about 70% of McDonald’s U.S. dining rooms are open, but Kempczinski said nearly all should be open by the Labor Day holiday in September.

Fast-food chains have successfully weathered most of the impact from lockdowns, with drive-thrus, competitive pricing and a sharp focus on core menu items driving demand.

The Grammy-nominated boy band BTS’s meal was launched by McDonald’s in nearly 50 countries and includes chicken McNuggets, fries and two dips. It is also still seeing increased sales from the February launch of a line of new crispy chicken sandwiches.

Besides fresh additions to its menu, McDonald’s U.S. sales jump was driven by larger order size and menu price increases, which helped it counter labor shortages and higher ingredient costs.

Comparable U.S. sales rose 25.9% versus a year earlier and nearly 15% compared to 2019. Analysts were expecting 23.84% U.S. sales growth, according to IBES data from Refinitiv.

Total revenue surged by a better-than-expected 57% to $5.89 billion in the three months ended June 30, compared to a year ago when McDonald’s posted a 30% drop due to coronavirus restrictions.

Net income more than quadrupled to $2.22 billion and excluding certain items, it earned $2.37 per share beating expectations of $2.11 per share.