Coronavirus Is Conditioning New Entertainment Habits That May Not Change  Post-Pandemic

 

미국의 금융 웹 사이트 Investopedia는 넷플릭스의 주가가 10% 이상 하락함에 따라 그들에 대한 긍정적인 평가를 수정하였다.

넷플릭스(Netflix)는 1분기에 가입자를 4백만 명 이하로 늘렸다고 발표한지 몇 시간 후 주가가 10% 이상 폭락했다. 이는 이 회사가 이전에 예상한 600만 명에 미치지 못한 수치였기 때문으로 추정된다. 또한 넷플릭스는 2분기 유료 순증가가 100만 건에 그칠 것으로 예상했다고 밝혔다. 작년 2분기에 구독자 1천 만 명을 순증가한 것에 훨씬 미치지 못하는 수치이다.

넷플릭스는 코로나 펜데믹 초기 6개월 동안 스트리밍 서비스에 대한 수요가 급증해 2020년 상반기 2천 6백만 명에 가까운 가입자를 추가했다. 넷플릭스는 당시에 이러한 급격한 구독자 수 증가가 올 것이라고 보지 못했고 지금은 경기 불황을 과소평가했다.

그럼에도 불구하고, 장기적인 넷플릭스 상승세를 낙관할 여지는 있다. 회사 측은 대유행 중단 속에 지연됐던 새로운 쇼와 영화가 속속 출시되면서 2021년 하반기 가입자 증가세가 다시 가속화될 것으로 기대한다고 밝혔다. 또한 전 세계 모든 지역에서 사용자당 평균 수익이 계속 증가하고 있다. 미국과 캐나다의 평균 사용자들은 현재 넷플릭스 구독으로 한 달에 14.25달러를 지불하고 있는데, 이는 1년 전보다 약 9% 증가한 것이다.

넷플릭스가 다음 분기의 신규 가입자를 100만 명만 예상하는 것은 의도적으로 보수적인 수치를 제시했다는 평가도 있다.

넷플릭스는 하반기의 큰 트렌드가 코로나의 종식이어도 반가운 소식이 될 수 있다. 여태까지의 코로나 19의 발병 추이는 넷플릭스에 큰 기회가 되었다.

 


 

Investopedia defines a “correction” as a “decline of 10% or greater in the price of a security, asset, or a financial market.”

This was Netflix’s correction quarter.

Shares slumped more than 10% after hours after Netflix announced it had added just under 4 million subscribers in the first quarter — missing the company’s forecast of 6 million. Netflix also said it expected a mere 1 million paid net additions for the second quarter. To put that in perspective, Netflix added 10 million subscribers in last year’s second quarter.

Netflix benefited from a surge of demand for its streaming service in the first six months of the pandemic, adding nearly 26 million subscribers in the first six months of 2020. The company didn’t see those gains coming at the time, and now it underestimated the pullback as the pandemic appears to be winding down.

Still, there’s room for long-term Netflix bulls to remain optimistic. The company says it expects subscriber growth to reaccelerate in the second half of 2021 as a backlog of new shows and movies become available that were delayed amid pandemic shutdowns. Further, average revenue per user continues to climb in all regions of the world. The average user in the U.S. and Canada now pays $14.25 per month for Netflix, up about 9% from a year ago.

Forecasting just 1 million new subscribers for next quarter may be a purposefully conservative guidance as Netflix, along with the rest of the world, readjusts to post-pandemic life.

International growth and APRU gains will likely be what drive Netflix shares even higher if the company can deliver.

This quarter brought Netflix’s pandemic surge back to earth. If the theme of the second half of the year is a return to reality, that’s probably good news for Netflix. Reality has been quite kind to Co-CEO Reed Hastings’ company.