Facebook Admits It Reported Faulty Numbers To Advertisers, Blames Apple

 

페이스북은 지난 수요일 블로그 게시물에서 애플의 iOS 운영체제의 변화를 인용하며 아이폰의 광고 실적이 과소측정되고 있다고 말했다.

페이스북은 이번 3분기에 애플 iOS에서의 웹 전환이 약 15%가량 과소보고되는 것으로 추정하며 광고주마다 차이가 “광범위”할 것이라고 이야기했다.

페이스북의 마케팅 부사장 Graham Mudd는 블로그 게시물에서 “판매 및 앱 설치와 같은 실제 전환이 많은 광고주에게 결과로 나오는 수치보다 더 높은 것으로 추정된다”고 말했다.

페이스북의 CFO인 David Wehner는 iOS 변경이 회사의 7월 실적 발표에 미칠 잠재적 영향에 대해 경고하면서 3분기 실적에는 더 큰 영향을 미쳤을 것으로 예상한다고 말했다. 애플의 업데이트는 아이폰 및 아이패드 사용자가 앱을 처음 시작할 때 사용자 추적 허용 여부를 선택해야 하도록 만들었다. 사용자 추적은 페이스북 및 기타 앱이 사용자에게 보다 개인화된 광고를 제공하는데 도움이 된다.

Mudd는 지난 수요일 블로그 게시물에서 “페이스북은 개인정보의 처리를 최소화하는 동시에 개인화된 광고를 제공하고 효과를 측정할 수 있는 새로운 개인정보 보호강화 기술을 개발하기 위해 다년간 노력하고 있고 그 결과는 낙관적으로 보인다”고 밝혔다.

그동안 페이스북은 광고주가 광고 실적을 더 잘 이해하기 위해 취할 수 있는 몇 가지 조치를 밝혔다. 이 중 하나는 광고 실적을 분석하는 것을 일정 기간 이후 진행하는 것이었고, 다른 하나는 페이스북 외 추가적으로 측정 도구 사용을 고려하는 것이었다.

페이스북은 휴가 시즌을 앞두고 광고 성과 측정을 개선하기 위해 많은 노력을 하고 있다고 덧붙였다.

 


 

Facebook told advertisers in a blog post Wednesday it underreported ad performance on iPhones, citing privacy changes Apple made to its iOS operating system.

Facebook estimated it underreported web conversions on Apple’s iOS by about 15% in the third quarter, noting there’s a “broad range” for different advertisers.

“We believe that real world conversions, like sales and app installs, are higher than what is being reported for many advertisers,” Graham Mudd, vice president of product marketing at Facebook, wrote in a blog post.

Facebook shares fell about 4% on Monday.

Facebook CFO David Wehner warned of the potential effect of the iOS changes on the company’s July earnings call, saying he expected to see a greater impact from the changes in the third quarter. Apple’s update made it so that iPhone and iPad users would have to choose to opt in to being tracked when first launching an app. Specialized tracking helps Facebook and other apps deliver more personalized ads to users.

“We’re optimistic about our multi-year effort to develop new privacy-enhancing technologies that minimize the amount of personal information we process, while still allowing us to show personalized ads and measure their effectiveness,” Mudd wrote in Wednesday’s blog post.

In the meantime, Facebook recommended several actions advertisers could take to better understand their ad performance. Those include waiting longer to analyze data to allow for delays and considering using additional measurement tools.

Facebook said it’s already working to improve ad performance measurement, including by accelerating investments in reporting gaps ahead of the holiday season.