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시상식 시간이 다가오면 어린이용 테이블에 앉아야 했던 판타지, 공상 과학, 호러가 제75회 에미상 후보작에서 큰 인상을 남겼으며, 실제로 언제 볼 수 있을지 불확실한 시상식에서 인기 프로그램에 대한 감상적인 작별 인사가 진행될 전망이다.

개별 네트워크 또는 서비스 중 가장 많은 총 127개의 후보작이 출품된 HBO의 화려한 수상작에는 두 가지가 모두 포함되었다. ‘석세션’의 마지막 시즌과 다크 코미디 ‘배리’에 이어 ‘하우스 오브 더 드래곤’과 ‘더 라스트 오브 어스’라는 엄청난 신예 두 작품이 최우수 드라마 시리즈 후보에 올랐으며, 전자는 종영을 둘러싼 과열된 관심으로 인해 확실한 선두주자로 인식되고 있다.

 

 

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“하우스 오브 드래곤”은 전작 “왕좌의 게임”의 시상식 전통을 이어가고 있으며, 포스트 아포칼립스 “라스트 오브 어스”는 페드로 파스칼, 벨라 램지 등 주연 배우와 6명의 게스트 배우가 후보에 올랐다. “라스트 오브 어스”는 비디오 게임을 각색한 작품으로는 처음으로 시상식에서 큰 인정을 받았다.

한편 디즈니+와 루카스필름은 “스타워즈” 시리즈 3편으로 22개 부문 후보에 올랐으며, “안도르”와 “오비완 케노비”는 각각 드라마와 한정 시리즈 부문에서, “만달로리안”의 최신 여정으로 9개 부문에서 후보에 올랐다.

 

 

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이 밖에도 호러 장르의 ‘옐로재킷’과 ‘웬즈데이’, 아담스 가족의 살인마 딸로 연기 변신에 나선 제나 오르테가 등 과거에 큰 사랑을 받지 못했던 장르의 작품들도 눈에 띄었다.

연쇄 살인범들은 제목이 바뀐 “다머 > 몬스터(Dahmer – Monster)”로 에미상 유권자들로부터 의외로 많은 호응을 얻었다 “제프리 다머 스토리”와 그 주연 배우인 에반 피터스가 한정 시리즈 후보에 올랐으며, 아마존 프라임 시리즈 “스웜”의 도미니크 피쉬백이 후보에 올랐다.

에미상은 항상 과거와 현재를 혼합하는 데 있어 엄청난 도전에 직면해 있으며, 특히 올해는 유명 프로그램의 ‘시리즈 피날레’ 공세로 인해 이러한 긴장감이 더욱 뚜렷해졌다.

‘석세션’과 ‘배리’ 외에도 ‘마블러스 미시즈 메이슬’, ‘테드 라소’, 지난 8월 종영한 ‘베터 콜 사울’이 경쟁 후보에 올랐으며, 에미상 시상식이 끝날 때쯤이면 오랫동안 방송되지 않았을 것이다.

또한 트레버 노아는 ‘존 올리버와 함께하는 레이트 위크 투나잇’이 다른 부문으로 이동하면서 경쟁이 치열해진 ‘데일리 쇼’의 마지막 시즌에 후보에 올랐으며, 심야 경쟁작들을 상대로 7연승을 거두며 최종 후보에 올랐다.

올해 라인업의 다양성은 코미디까지 확장되어, 상대적으로 인지도가 낮은 Amazon의 Freevee 채널에서 리얼리티 하이브리드 프로그램인 ‘배심원 의무’가 베스트 시리즈 후보에 올랐다.

몇몇 프로그램에 쏟아진 관심은 많은 배우들이 동료 배우들과 경합을 벌이게 된다는 것을 의미하며, “석세션”의 세 명의 스타(브라이언 콕스, 키어런 컬킨, 제레미 스트롱)가 주연 드라마 부문에서, 그리고 올해 한정 시리즈에서 드라마로 전환한 “The White Lotus”의 8명이 포함된 조연 배우 명단에 5명의 전 동료들이 합류하게 된다.

후보자들이 언제부터 수락 연설 리허설을 시작해야 하는지는 현재로서는 미스터리다. 후보작을 발표하면서 텔레비전 아카데미의 의장인 프랭크 셰르마는 현재 진행 중인 작가 파업과 배우들의 파업 위협으로 인해 방송 날짜가 연기될 가능성이 있다는 버라이어티의 보도에 따라 9월 18일로 예정된 폭스 방송에 대해 “현재 계획된 것”이라고 조심스럽게 언급하기도 했다.

에미상 시상식이 마지막으로 연기된 것은 2001년 9월 11일 테러 공격 이후였다.

 

 


 

 

기사원문 : CNBC (2023.07.11) <Dragons, Jedi and zombies find a seat at the awards table at this year’s Emmys>

 

Dragons, Jedi and zombies find a seat at the awards table at this year’s Emmys

Once forced to sit at the kids’ table when awards time rolled around, fantasy, science fiction and horror made a significant impression on the 75th annual Emmy nominations, in a ceremony that – mired in uncertainty about when we’ll actually see it – otherwise tilted heavily toward sentimental farewells to popular shows.

HBO’s gaudy show of force – with half the best-drama nominees and 127 bids overall, the highest total of any individual network or service – featured a combination of both. The network claimed outstanding drama series nominations for two muscular newcomers, “House of the Dragon” and “The Last of Us,” to go with the final seasons of “Succession” and the dark comedy “Barry,” the former surely being the perceived frontrunner given the hoopla that surrounded its sendoff.

“House of the Dragon” extends the awards tradition of predecessor “Game of Thrones,” while the post-apocalyptic “Last of Us” – which also earned nominations for stars Pedro Pascal and Bella Ramsey, and a half-dozen of its guest actors – represents the first adaptation of a video game to garner such significant awards recognition. (Like CNN, HBO is a unit of Warner Bros. Discovery.)

Disney+ and Lucasfilm, meanwhile, amassed 22 nominations for their trio of “Star Wars” series, with “Andor” and “Obi-Wan Kenobi” nabbing slots in drama and limited series, respectively, and nine bids for the latest journeys of “The Mandalorian.”

Other significant players from genres that haven’t received much love in the past include the horror-tinged “Yellowjackets” and “Wednesday,” with Jenna Ortega lending some youthful appeal to the acting field as the Addams Family’s murderous daughter.

Serial killers also found a perhaps surprisingly receptive audience from Emmy voters, with the retitled “Dahmer – Monster: The Jeffrey Dahmer Story” and its star, Evan Peters, among the limited-series nominees, joined by Dominique Fishback for the Amazon Prime series “Swarm.”

The Emmys always face a formidable challenge when it comes to mixing the old and new, a tension that appeared particularly evident this year, fueled in part by the “series finale” onslaught of high-profile shows.

In addition to “Succession” and “Barry,” those contenders include “The Marvelous Mrs. Maisel,” “Ted Lasso” (at least in its current form) and “Better Call Saul,” which, having finished its run last August, will have been off the air a very long time by the time the Emmys finally air.

Trevor Noah also landed a nomination for his final season on “The Daily Show,” a race thrown wide open by the move of “Last Week Tonight With John Oliver” into a different category (now opposite “Saturday Night Live”), after seven consecutive wins against his latenight brethren.

The diversity of this year’s lineup extended to comedy, with the reality hybrid “Jury Duty” earning a best series nomination, on Amazon’s relatively low-profile Freevee channel.

The attention showered on a handful of shows means that plenty of actors will duke it out against co-stars, with a trio of “Succession” stars (Brian Cox, Kieran Culkin and Jeremy Strong) in the lead-drama category and five of their former colleagues joining supporting-actor rosters that include eight players from “The White Lotus,” having shifted this year from limited series to drama.

When those nominees need to begin rehearsing their acceptance speeches is itself a source of mystery as of now. Announcing the nominations, Television Academy chair Frank Scherma was careful to say “currently planned” in referring to the scheduled September 18 broadcast on Fox, following a report in Variety that the date would likely be postponed because of the ongoing writers strike and threat of an actors walkout.

The last time a delay of the Emmys happened: 2001, after the September 11 terror attacks.