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CNBC는 레딧이 쇼트비디오 앱 덥스매쉬를 인수해, 중국 기업 틱톡이 장악하고 있는 시장에 진출했다고 밝혔다.

현금과 주식의 결합인 해당 거래의 재무 조건은 공개되지 않았다.

레딧은 사용자들의 특정 관심사와 관련된 텍스트, 링크, 미디어를 게시하는 온라인 포럼으로 알려져 있다.

레딧은 페이스북과 트위터와 같은 인기 있는 플랫폼의 최신 트렌드에 맞게 사이트를 재설계하면서 최근 몇 년 동안 리프레시를 시도해왔다.

지금은 특히 젊은 층을 중심으로 비디오 앱의 인기가 급상승하면서, 레딧은 급성장하는 시장에서 존재감을 넓히기 위해 분투하고 있다.

지난 일요일 오후, 레딧은 블로그 게시물을 통해 비록 자사가 덥스매쉬의 비디오 제작 툴을 통합할 예정이지만, 덥스매쉬는 자체 플랫폼과 브랜드를 유지할 것이라고 밝혔다.

2014년 독일에서 설립된 덥스매쉬 앱은 틱톡과 같이 노래, 영화, TV쇼의 오디오로 더빙된 자신의 동영상을 녹화할 수 있다.

레딧은 덥스매쉬를 ‘소셜미디어에서 아직 떠오르지 않은 크리에이터와 사용자들을 위한 웰컴 플랫폼’이라고 선전했다.

레딧에 따르면 덥스매쉬는 미국 흑인 청소년의 약 25%가 사용하고 있으며, 앱 이용자의 70%는 여성이 차지하고 있다.

레딧 CEO Steve Huffman은 “레딧과 덥스매쉬 모두 커뮤니티가 형성되는 것에 대해 깊은 존경을 공유하고 있다”고 말했다.

“덥스매쉬는 아직 유명하지 않은 크리에이터를 발굴하는데 반해, 레딧은 수천 개의 다른 주제와 열정에 따른 공동체 의식과 소속감을 키운다.”

회사측은 공동창업자 Suchit Dash, Jonas Drüppel, Tim Specht를 포함한 덥스매쉬의 전 팀이 레딧에 합류할 것이라고 밝혔다.

미국이 국가 안보 우려로 (틱톡의) 중국 모기업인 바이트댄스와 결별할 것이라는 전망에 직면한 틱톡은 격동의 한 해를 보냈다.

페이스북의 인스타그램, 구글의 유튜브와 같은 다른 소셜 앱들은 경쟁적인 서비스를 제공하려고 시도했다. 인스타그램은 여름 동안 틱톡의 라이벌 Reels를 출시했고, 유튜브는 최근 인도에서 유튜브 숏츠라는 기능을 출시했다.

 


 

Reddit has acquired short-video app Dubsmash, entering a crowded market dominated by Chinese-owned firm TikTok.

Financial terms of the deal — which is based on a combination of cash and stock — were not disclosed.

The U.S. social media firm is mostly known for its online forums where users post text, links and media related to certain interests.

Reddit has attempted a refresh in recent years, redesigning its site to stay up to date with trends on popular platforms like Facebook and Twitter.

Now, as video apps have surged in popularity with younger audiences in particular, Reddit is making a play to expand its presence in the fast-growing category.

In a blog post late Sunday, Reddit said Dubsmash would maintain its own platform and brand, though Reddit will look to integrate Dubsmash’s video creation tools.

Founded in Germany in 2014, Dubsmash’s app lets users record videos of themselves that are dubbed over with audio from songs, movies and TV shows, just like TikTok.

Reddit touted Dubsmash as a “welcoming platform for creators and users who are under-represented in social media.”

Dubsmash is used by about 25% of all Black teens in the U.S., according to Reddit, while females account for 70% of users on the app.

“Both Reddit and Dubsmash share a deep rooted respect for how communities come together,” said Reddit CEO Steve Huffman.

“Dubsmash elevates under-represented creators, while Reddit fosters a sense of community and belonging across thousands of different topics and passions.”

Dubsmash’s entire team, including co-founders Suchit Dash, Jonas Drüppel, and Tim Specht, will join Reddit, the company said.

It comes during a turbulent year for TikTok, which was faced with the prospect of being split off from Chinese parent company ByteDance due to U.S. national security concerns.

Other social apps, such as Facebook’s Instagram and Google’s YouTube, have attempted to offer competing services. Instagram launched its TikTok rival Reels over the summer, while YouTube recently rolled out a feature called YouTube Shorts in India.