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CNBC가 전한 소식이다.

영국의 금융 기술 스타트업인 GoCardless는 코로나 바이러스 팬데믹 기간 동안 디지털 결제에 대한 수요가 가속화됨에 따라, 10억 달러의 평가액 달성에 한 걸음 더 다가섰다.

GoCardless는 목요일, Bain Capital의 벤처캐피털이 주도한 신규 투자 라운드에서 9천 5백만 달러를 모금했다고 발표했다. 이 새로운 펀딩은 회사를 9억 7천만 달러로 평가하는데, 이는 회사가 소위 “유니콘” 지위로 가는 데 얼마 남지 않았다는 것을 의미한다.

2011년에 설립된 GoCardless는 자사 비즈니스 고객을 위해 고객의 은행 계좌에서 직접 인출된 반복적 거래, 즉 가입, 송장, 할부 등을 처리한다.

런던에 본사를 둔 해당 회사는 알파벳과 세일즈포스의 벤처캐피털 투자 법인을 포함한 최고 투자자들의 지원을 받았다.

GoCardless의 CEO이자 공동 창업자인 다케우치 히로키는 CNBC에 “어떤 면에서는 낯선 분기였습니다. 우리는 (이러한 상황을) 계획한 것이 아니었기 때문입니다.”라고 말했습니다. “우리는 내년에 돈을 모을 것이라 생각했습니다.”

그는 “지난해는 많은 일들이 일어난 떠들썩한 한 해였습니다.”라고 덧붙였습니다. “하지만 실제로 이 기간 동안 성공적으로 성장했으며, 구축한 분야에서 큰 비즈니스 탄력성을 보여 왔습니다.”

실제 매출액은 공개하지 않았지만, GoCardless는 11월에 수익이 전년 동월 대비 46% 증가했다고 밝혔다. U.K. Companys House에 따르면, GoCardless의 손실은 2019년에 거의 두 배인 2,730만 파운드(3,700만 달러)로 증가한 반면, 매출은 46% 증가한 2,930만 파운드에 달했다.

GoCardless는 현재 영국의 투자 서비스인 Nutmeg와 P2P(Peer-to-Peer) 대출 기관인 Funding Circle을 포함하여 55,000명의 고객을 보유하고 있으며, 매년 30개 이상의 국가에서 180억 달러의 결제를 처리하고 있다.

 


 

British financial technology start-up GoCardless is one step closer to reaching a $1 billion valuation thanks to accelerated demand for digital payments during the coronavirus pandemic.

GoCardless said Thursday that it had raised $95 million in a fresh investment round led by the venture capital arm of Bain Capital. The new funding values the company at $970 million, meaning it’s inches away from so-called “unicorn” status.

Founded in 2011, GoCardless processes direct debit payments — recurring transactions withdrawn directly from a customer’s bank account for things like subscriptions, invoices and installments — for its business clients.

The London-based company has won backing from top investors including the venture capital investment arms of Alphabet and Salesforce.

“It’s been a strange round in some ways because it wasn’t something we’d planned,” GoCardless CEO and co-founder Hiroki Takeuchi told CNBC. “We thought that we would raise money next year.”

“2020 has been a tumultuous year with a lot going on,” he added. “But we’ve actually been growing through this period quite successfully and showing a lot of business resilience in what we’ve built.”

GoCardless says it saw revenues climb 46% year-on-year in November, without disclosing an actual revenue number. According to a U.K. Companies House filing, GoCardless’ losses almost doubled in 2019, to £27.3 million ($37 million), while its revenues grew by 46% to £29.3 million.

The firm now has 55,000 customers, including U.K. investment service Nutmeg and peer-to-peer lender Funding Circle, processing $18 billion of payments each year in over 30 countries.