Post-Pandemic Investment Management: Why turn to AI - Techiexpert.com

 

Venture Beat가 전한소식이다.

코로나 19의 둔화로 세계 경제의 회복이 기대되고 있다. 전 세계 사람들은 모든 것이 이전과 동일한 형태로 돌아올 것을 기대하고 있지만 인공지능(AI)과 같은 기술은 코로나를 기점으로 완전히 새로운 비즈니스 형태를 가질 것으로 예측된다.

작년 코로나 팬데믹이 가장 심각한 상황에서 AI는 대부분의 경우에 경제의 핵심 부문을 유지시키는 핵심 요소였다. 인력이 집으로 돌아가는 상황에서 기업은 AI를 통해 기업을 운영하는 방법을 빠르게 습득했다. 이러한 추세로 곧 채용이 시작되고 직원들이 사무실로 돌아오길 희망하더라도 채용의 규모가 이전과 동일할 가능성은 현저히 낮아졌다.

 

기업의 높은 AI 사용

 

Change in the technology buzzword blizzard - Automation specialist explains  the latest trend: hyper-automation | Internet of Business

 

GBSN  Research의 ‘코로나 19 이후의 세계’ 보고서는 최근 비즈니스 리더의 3/4이 AI산업에 대한 긍정적인 전망을 갖고 있으며, AI가 생산 프로세스를 보다 효율적으로 만들뿐만 아니라 새로운 제품, 서비스 및 비즈니스 모델을 만들 것으로 예측하고 있다. OneStream의 보고서도 기계 학습과 같은 AI 도구의 사용을 2020년 초에는 기업의 약 20%만 사용했으나 2021년 지금에는 거의 60%가 사용을 하고 있을 정도로 급증했다고 밝히며 AI 사업의 확대 현상을 보여주고 있다.

한편, 분석 회사인 FICO과 Corinium의 보고서에 따르면 최고 경영진의  60%가 AI의 작동 시스템과 행동 결정 방법을 전혀 알지 못함을 응답했다고 한다. 그럼에도 불구하고 AI가 코로나 이후 비즈니스 모델에 미치는 영향이 지대할 것임은 부인할 수 없다. 예를 들어, 건강관리 산업에서 공급망 문제는 환자 치료에 오랫동안 심각한 문제가 되었다. 이는 다양한 국가의 코로나 19 백신 제조 및 공급 상황을 통해 극명하게 드러났다. 하지만 세계보건기구가 지적했듯 AI 기반 관리 솔루션은 이러한 복잡한 구조에 대해서 종단간 가시성을 제공하여 조직이 간소화된 배송 경로 및 소비자 구매 패턴을 활용할 수 있도록 한다. 또한 이러한 효율적인 시스템은 가격을 낮추고 의약품 및 기타 물품이 필요한 환자에게 제공되도록 하는데 도움이 된다.

여행 산업은 특히 코로나로 인해 큰 타격을 받았지만 해당 분야의 기업은 AI 기반 기술로 많은 시스템과 프로세스를 업그레이드할 기회를 얻었다. 타임매거진은 최근 Alaska Airlines의 AI 기반 비행 관리 시스템 사용이 인력을 통해 비행 관리를 하는 것보다 훨씬 더 빠르게 이질적인 데이터 세트를 컴파일하고 분석하는 모습을 보인다는 것을 보여줬다. 이후 항공사는 이와 같은 기술을 사용하여 비행 시간을 단축하고 지연을 최소화하며 여행자의 불편과 비용을 줄여나갈 것으로 보인다. 이러한 도구는 인력 디스패처의 활동을 대체하는 것이 아닌 보완하는 데 사용된다는 점도 주목할만 하다.

 

소비자의 높은 AI 접점

 

atbye | Official Online Store | Fashion & Cosmetics In Pakistan

 

코로나 19 이후 전세계의 눈에 띄는 변화 중 일부는 소매 업계에서 일어날 것으로 보인다. 코로나가 닥치기 전에도 소배업은 이미 전자 상거래로의 극적인 변화를 겪었으며, 이는 코로나로 더욱 가속화되었다. Absolutdata CEO 아닐 카울은 아마존과 이베이와 같은 전자 상거래의 거대 기업들은 코로나 이전에 이미 지능형 분석 및 관리 도구의 AI를 최대한 활용하였지만 최근에는 전통적인 오프라인 공급업체가 AI모델을 채택하는 것을 보인다.

대부분의 전문가들은 코로나 19가 안정화된 이후에도 코로나로 인한 구매 습관의 변화 때문에 AI모델은 큰 역할을 할 것으로 예측한다. 이를 위해 전반적으로 소매업체들은 정확한 가격을 식별하는 것 등 다양한 작업에 AI를 활용하고 있다. 판매 및 번들링과 같은 주요 판촉 기회 파악 및 더욱 효과적인 매장 내 디스플레이 고안을 AI가 진행할 수 있으며 앞으로 고객들은 대화형 헬프 키오스크, 완전 자동화된 반품/교환 센터, 자율 재입고 로봇과 같은 새로운 도구를 구동하는 AI를 보게 될 것이다.

다른 신흥 기술과 마찬가지로 AI 또한 신화와 같은 업계의 과대포장과 현실과의 큰 괴리의 익숙한 패턴을 거쳐 생활화될 것이고 새로운 것으로 대체되는 마지막 단계를 겪을 것이다. 현재 AI는 한편으로는 더 빠르고 저렴하며 낭비가 적은 비즈니스 프로세스와 다른 한편으로는 만연한 일자리 손실과 악의적이고 제어할 수 없는 로봇이 지배하는 세상의 선구자로 간주될 것이다.

이들 중 어느 것도 전적으로 사실이 아닐 가능성이 높지만 한 가지는 분명해보인다. 유행병 이후 AI 기반 경제의 정상적인 형태는 오늘날 우리가 알고있는 정상적인 형태와 크게 다를 것이다.  

 


 

The global economy is poised to finally get back on its feet now that COVID-19 appears to be on the wane (fingers crossed). But while people around the world are hoping everything will soon return to normal, technologies like artificial intelligence are already creating a new business environment that will be distinctly different from the old.

In many cases, AI was a key factor in keeping critical sectors of the economy afloat during the worst of the past year. When the workforce went home, enterprises ramped up deployment of intelligent technologies. That trend shows no signs of slowing, even as hiring starts to tick up and workers return to the office.

High hopes for AI

The AI in a Post-COVID-19 World report by GBSN Research recently found that three-quarters of business leaders have a positive outlook on AI and expect it will not only make processes more efficient but will also help create new products, services, and business models. This is backed up by another report from management solutions provider OneStream, which found that the use of AI tools like machine learning has jumped from about 20% of enterprises in 2020 to nearly 60% in 2021. This is despite the fact that, according to analytics firms FICO and Corinium, upwards of 65% of top executives don’t know exactly how AI works or how it makes decisions.

Still, the impact AI is having on post-pandemic business models is undeniable. In the health care industry, for example, supply chain problems have long been a significant detriment to successful patient outcomes — a fact that was put on stark display with the manufacture and distribution of the various COVID-19 vaccines. Supply chains across all industry sectors are becoming increasingly diverse and digitally driven, making them difficult to coordinate. But as the World Health Organization notes, AI-based management solutions provide end-to-end visibility of these complex structures, allowing organizations to take advantage of over-supplies, streamlined delivery routes, and consumer buying patterns. All of this helps reduce prices and ensure medications and other supplies get to the patients who need them.

The travel industry was hit particularly hard by the pandemic, but companies in the sector have taken the opportunity to upgrade many of their systems and processes with AI-based technology. Time Magazine recently highlighted Alaska Airlines’ use of an AI-driven flight management system that compiles and analyses disparate datasets much more quickly than human operators could. The airline is using this to shorten flight times, minimize delays, and reduce costs and pain points for travelers. It’s worth noting that these tools are used to supplement the activities of human dispatchers, not replace them.

A new buying experience

Some of the most profound changes in the post-pandemic world will likely take place in the retail industry. Even before the virus hit, retail had already undergone a dramatic shift to ecommerce, a transition that only accelerated during lockdown. As Absolutdata CEO Anil Kaul pointed out recently, ecommerce leaders like Amazon and eBay were already up to speed on a wide range of intelligent analytics and management tools before the pandemic, but it now seems like the retail industry, including traditional brick-and-mortar vendors, is adopting the new model.

This is largely due to the COVID-fueled shift in buying habits that most experts say will remain even after it’s safe to mingle in public again. To that end, retail establishments across the board are putting AI to good use on tasks as diverse as identifying more accurate pricing; spotting key promotional opportunities, such as sales and bundling; and even devising more effective in-store displays. Going forward, customers will likely see AI driving new tools, like interactive help kiosks, fully automated return windows, and autonomous restocking bots.

Like any emerging technology, AI will undoubtedly undergo the familiar pattern of myth-driven hype followed by reality-based disillusionment before settling into an extended period of rough equilibrium and then a final stage marked by disruption and replacement by something new. At the moment, AI is seen as the harbinger of faster, cheaper, and less wasteful business processes on the one hand and rampant job losses and a world dominated by evil, uncontrollable robots on the other.

While it’s likely none of these will prove to be entirely true, one thing seems clear: The normal of the post-pandemic, AI-driven economy will be dramatically different from the normal we know today.