Amazon's ambitious drive into digital-advertising | The Economist

 

CNBC가 전한 소식이다.

아마존의 2분기 전체 매출 증가율은 둔화된 가운데 광고 사업부의 성장은 계속 진행되고 있다.

아마존의 2분기 광고 사업부 매출은 79억 달러로 전년 동기 대비 87% 증가했다고 29일(현지시간) 밝혔다. 2020년 2분기인 전년 동기의 증가분은 41%였고, 지난 분기에는 77% 성장했다.

아마존 최고재무책임자(CFO) 브라이언 올사브스키(Brian Olsavsky)는 29일(현지시간) 새로운 제품과 서비스 덕분에 수요와 입찰가가 높아졌다고 밝혔다.

아마존 광고는 이번 분기에 “40개가 넘는 새로운 기능과 셀프 서비스 기능”을 출시했다고 회사는 실적 발표에서 밝혔다. 아마존은 기능의 한 가지 예로 지역 후원 상품 캠페인을 만드는 도구가 있다고 말했으며 해당 서비스는 호주, 유럽, 인도, 일본, 사우디아라비아에서 확대되어 진행되었다.

코로나 19가 광고 지출의 특정 부문에는 좋지 않은 영향을 미쳤으나, 디지털 광고는 온라인 쇼핑과 같은 재택 트렌드에 힘입어 뜨거운 시기를 맞이했다. 전세계 일부 국가가 거리두기 조치를 완화했음에도 디지털 광고의 모멘텀은 여전히 강세를 보이고 있다.

아마존은 지난해 미국 광고시장에서 10%의 점유율을 기록하며 업계 1위의 자리를 이어갈 것으로 전망된다. 당사는 올 봄 IAB NewFronts에서 넷플릭스와 유사한 구독 경제를 기반으로 한 디지털 미디어로서 진출을 할 것을 밝혔다. 당사는 또한 스트리밍 광고 채널로서 매력을 높이기 위해 목요일 밤 축구를 독점 스트리밍할 것이라고 발표했다.

한편, 아마존은 또한 소비자와 강력한 1:1 관계를 갖고 있어 디지털 광고 업계에 영향을 미치는 프라이버시 강화 정책에서 자유롭다는 장점을 갖고있다는 점에서 주목된다.

 


 

Amazon’s ads growth just keeps ballooning.

The company’s “Other” unit, which is primarily made up of advertising but also includes sales related to other service offerings, grew revenue by 87% year-over-year in the second quarter to more than $7.9 billion, the company reported Thursday. That’s up from the 41% year-over-year growth the segment saw in the second quarter of 2020 and up from the 77% year-over-year growth it saw last quarter.


Amazon chief financial officer Brian Olsavsky said Thursday that new products and functionality helped drive higher demand and higher bid rates.

Amazon Advertising launched “over 40 new features and self-service capabilities” in the quarter, the company said in its earnings release. Amazon said one example is a tool that creates regional sponsored product campaigns. It said it also expanded the services it offers in Australia, Europe, India, Japan and Saudi Arabia.

Though the pandemic has significantly impacted certain segments of advertising spend, digital advertising has seen a hot period on the back of stay-at-home trends like online shopping. The digital ad momentum has stayed strong even as some parts of the world have begun to reopen.

Amazon’s cut of the industry grabbed a 10% cut of the U.S. ad market last year and is expected to keep on taking share. The company made its first-ever presentation at the IAB NewFronts this spring, marking its foray into digital media’s take on the traditional TV upfronts, when advertisers have traditionally committed a large amount of their yearly TV spending. The company also announced it will exclusively stream Thursday Night Football, further underlining Amazon’s streaming ad ambitions.

Amazon also appears well-poised to stomach some of the privacy-related changes impacting the digital ad world given its strong first-party relationship with consumers.