CNBC에서 전한 뉴스이다.

 

 

1990년, 맥도날드는 빅맥의 스티로폼 포장을 폐지했다. 다음에는 재사용 가능한 패키지가 등장할지도 모른다.

맥도날드는 2025년 말까지 100% 매장에서 재활용 또는 재생 가능한 포장재를 사용하겠다는 목표에 어느 정도 성과를 거두었지만, 활동가 주주들은 패스트푸드 대기업이 재사용 가능한 포장재에 더 많은 노력을 기울이도록 압력을 가하고 있다.

올 봄 주주총회에서 수백 개의 환경 및 기후 변화 대책이 소개되었지만, 지난 3월 맥도날드는 주주 옹호 단체인 비영리 단체 As You Sow와 재사용 가능한 포장재 전환의 영향에 대한 보고서 작성에 동의하는 대신 제안을 철회하는 데 합의했다.

맥도날드와 환경을 생각하는 주주와의 싸움은 1980년대 여러 풀뿌리 단체와 폴리스티렌이라는 경량 플라스틱 소재에 대한 더 넓은 대중의 인식이 빅맥과 다른 샌드위치 포장재를 변경한 것으로부터 시작된 오랜 역사를 가지고 있다. 그러나 맥도날드가 전 세계 시장에서 스티로폼을 완전히 폐지한 것은 2018년이 되어서야 가능했다.

 

 

맥도날드 재사용 포장 변경은 미국 밖에서 이루어졌다.

 

맥도날드는 최근 몇 년 동안 몇 가지 큰 포장 변경을 단행했는데, 대부분 미국 이외의 지역에서 정부의 조치에 따른 것이다. 유럽위원회는 빨대, 접시, 수저와 같은 특정 일회용 포장을 금지하고 2021년 7월부터 이러한 범주의 모든 포장을 재사용할 수 있도록 설계하도록 의무화했다(EU는 처음으로 재사용을 구체적으로 목표로 삼았다). 또한 지난해 말 프랑스 맥도날드는 시그니처 색상인 붉은색을 기반으로 한 재사용 가능한 플라스틱 식품 용기를 출시했다. 그러나 모든 유리와 금속을 사용하지 않기로 한 결정이 새로운 논란을 불러일으키지 않는 것은 아니다.

재사용 가능한 포장재에는 많은 문제가 있으며, 맥도날드는 재사용 가능한 경제에 대해 더 많은 연구를 하기로 합의했기 때문에 이를 강조하려고 한다. 지난달 맥도날드는 재사용이 유일한 해결책이 되기에는 너무 비싸다는 이유를 자세히 설명한다. 이 보고서는 유럽의 규제 변화에 대응하면서도 재사용을 미래의 책임 있는 포장의 유일한 모델로 간주하는 것은 잘못된 것이라고 말하며, 패스트푸드 대기업이 추구하는 균형 감각을 제시한다.

높은 초기 비용, 필요한 주방 및 인프라 변경(온사이트 또는 오프사이트 식기 세척 시설), 에너지 및 물 사용량 증가 등이 모두 재사용 가능한 포장을 운영하는 데 어려움을 초래할 수 있다고 밝혔다. 100회 재사용이 가능한 재사용 시스템의 물 소비량이 종이 일회용 모델에 비해 267% 더 비싸다는 유럽 종이 포장 연합의 추정을 인용했다.

또한 소비자 경험과 식품 안전에 부정적인 영향을 미칠 가능성도 언급했다.

상황에 따라서는 플라스틱이 소비자가 좋아하는 음식의 맛을 경험 할 수 있도록 하는 것은 물론, 물건을 안전하고 적절하게 보관하는 데에도 올바른 선택이 될 수 있다.

재사용 가능한 플라스틱의 컬러 코팅에서 발생할 수 있는 화학물질과 포장에 흠집이 생기면 미생물이 번식하거나 축적될 수 있는 가능성, 그리고 소비자가 포장을 반환하기 전에 포장을 어떻게 처리하느냐에 따라 식품 안전 대책이 훼손될 수 있다.

맥도날드 홍보 담당자는 모든 것이 아니면 아무 것도 없다는 접근이 필요한 것처럼 보이지만, 지금까지의 재사용 관련 보고서에서 놓친 것은 실제로 공개적으로 이루어지고 있다는 것이다라고 말했다.

 

 

재사용 가능한 포장의 경제성 사례

 

재사용 가능한 포장을 지지하는 사람들은 재사용 가능한 포장이 경제적으로도 잘 작동한다고 주장한다.

켈리 맥비(Kelly McBee) As You Sow 순환경제 선임 코디네이터에 따르면, 다국적 기업들은 리스크 관리의 일환으로 재사용 가능한 포장 전략을 도입해야 하며, 국제적으로 법적 구속력이 있는 협약에 따라 2024년까지 일회용 플라스틱의 생산과 사용을 폐기하는 것을 목표로 하는 유엔의 글로벌 플라스틱 협약을 준수하고 있다.

맥비는 맥도날드가 이미 유럽에서 재사용 가능한 포장재에 대한 노력은 미국에서 재사용을 중심으로 한 전략이 가능하다는 것을 보여주고 있으며, 맥도날드는 향후 이 주제에 대한 보고서에서 미국에서 어떻게, 언제, 어느 정도까지 재사용 가능한 포장재를 추구할 수 있는지에 대해 논의할 예정이다.

또한 재사용 가능한 포장에 대한 다른 연구에 따르면 시간이 지남에 따라 기업은 일회용품에 지출해야 할 비용을 절약할 수 있다고 말했다.

맥비는 Ellen MacArthur Foundation의 연구를 인용하여 일회용 플라스틱 포장재의 20%를 재사용 가능한 대체품으로 대체하면 중량 기준으로 최소 100억 달러, 6백만 톤의 재료를 절약할 수 있는 기회를 제공할 수 있다고 밝혔다.

그러나 맥도날드는 포장에 대한 보다 광범위한 지속 가능성 메시지를 고수하고 있다.

이토록 발전한 세상과 시스템에서 재사용은 의도하지 않은 결과를 초래할 수 있다. 최근 재사용이 일종의 밝은 화제가 되고 있지만, 맥도날드는 10년 전부터 이 연구에 투자해 왔다.

예를 들어, 기존 패키지를 주로 섬유 기반 옵션으로 전환하는 것은 이미 논의되고 있으며, 2018년 이후 맥도날드는 해피밀 장난감에 포함된 화석 연료에서 추출한 버진 플라스틱을 전 세계적으로 24.4% 줄였으며, 2025년까지 해피밀 장난감 에 사용되는 재료는 바이오 기반, 식물성 소재, 인증된 섬유와 같은 재생 가능하고 재활용된 재료로 100% 제조할 것을 약속했다.

버거킹 등 패스트푸드 경쟁사들, 재사용 가능한 제품 테스트 중입니다.

패스트푸드 경쟁사들은 재사용 가능한 포장 옵션을 테스트하고 있다. 버거킹은 글로벌 재활용 기업 루프와 협력하여 2020년에 레스토랑에서 재사용 시스템을 구축하기 위한 파일럿 프로그램을 시행했다. 뉴욕, 도쿄, 오리건 주 포틀랜드에서 고객은 소정의 보증금을 내고 재사용 가능한 컵과 용기를 참여 체인점에 반납할 수 있었다.

맥도날드는 또한 루프와 협력하여 영국에서 재사용 가능한 커피 컵을 시범 운영했으며, 1 파운드 (현재 1.24 달러)의 보증금으로 고객은 루프의 반환 가능한 컵을 사용할 수 있으며 구매 시 20 파운드 (0.25 달러)의 할인 받을 수 있습니다. 매장에서 반환하면 현금, 쿠폰 또는 다음 음료를 위한 새로운 재사용 가능한 컵의 형태로 보증금을 돌려받을 수 있다. 키오스크에서 고객은 루프 앱을 통해 쿠폰을 받거나 돈을 돌려받을 수 있었다.

버거킹과 맥도날드의 파일럿 프로그램은 모두 2022년 중반까지 운영되었지만, 패스트푸드 체인점은 현재 플랫폼의 개발 상황을 평가하고 있다.

Loop Global의 클레멘트 슈미드(Clemence Schmid) 총책임자는 소비자는 재사용을 원하고 재사용을 하는 기업은 보상을 받을 것이라며, 재사용 가능한 용기와 컵의 사용은 소비자에게 의미가 있어야 하고, 가격이 저렴해야 하며, 즉 보증금은 합리적이어야 한다고 덧붙였다.

맥도날드의 우려를 시사하며, 회사는 재사용 가능한 제품의 사용이 경제적으로 의미가 있기 위해서는 충분한 규모와 양을 확보해야 한다고 말했다.

버거킹은 영구적인 결정을 내리지 않았으며, 테스트 결과에 대해 많은 세부 사항을 설명하지 않았다.

버거킹을 소유한 패스트푸드 지주회사인 레스토랑 브랜드 인터내셔널의 대변인은 “시범 프로그램은 종료되었으며, 재사용 가능한 제품의 장기적인 솔루션을 식별하기 위해 고객 채택 및 운영 효과에 대한 중요한 학습 결과를 활용하고 있다”고 말했다. 이메일로 말했다.

재사용 비영리단체 Upstream Solutions의 전 CEO이자 최근 재사용 가능한 용기 회사 Clynk로 자리를 옮긴 맷 프린디빌(Matt Prindiville)은 참여 동기를 떨어뜨리거나 과도한 부담을 주지 않으면서도 행동에 대한 동기를 부여할 수 있는 적절한 인센티브를 찾는 스위트 스팟이 존재한다고 말했다.

프린디빌은 재사용 가능한 패키지는 비용 효율적일 뿐만 아니라 맥도날드에게 더 나은 환경 프로필을 만들어내고 고객에게 더 나은 경험을 제공할 수 있다고 말했다.

일반적으로 일회용이 아닌 것을 먹고 마시는 것을 좋아한다. 몇 분 후에 쓰레기통에 버릴 수 있는 것으로 음료를 마시는 것은 좋은 경험이 아니다.

재사용 가능한 제품으로 전환하려면 시설 개선과 직원 교육이 필요하지만, 프린디빌은 최근 Upstream Solutions의 보고서를 소개하며 121개 기업과 11개 시설의 식당 프로그램이 새로운 인건비, 제품, 식기 세척 증가 등을 고려하면 재사용 가능으로 전환하면 100%의 비용 절감 효과를 거둘 수 있다고 밝혔다. 그러나 맥도날드와 다른 패스트푸드 체인이 재사용 가능한 포장재에 대한 비용 효율성을 높이기 위해서는 규모에 맞는 표준화가 필요하다.

스티로폼 빅맥 포장에서 벗어난 지 30년이 지난 지금, 맥도날드와 그 가맹점은 많은 제품 분야와 많은 국가에서 재생 가능 자원, 재활용 자원, 인증된 자원으로 전환하고 있다. 이 문제는 최근 As You Sow와의 계약에 따라 2024년 말까지 답을 내놓아야 한다.

 

 

 


 

 

 

기사원문 : CNBC (2023.05.13) <McDonald’s new battle over the way the Big Mac and fries are packaged>

 

 

In 1990, McDonald’s ditched the styrofoam home for the Big Mac, and its signature burger has been served ever since in paper wrap. Reusable packaging may be next.


McDonald’s is making some progress on a goal it set in 2018 to use recycled or renewable packaging in 100% of its restaurants by the end of 2025, but activist shareholders are moving onto the next big target: pressing the fast-food giant for more focus on reusables.


While there were hundreds of environmental and climate measures introduced by shareholders this spring for annual meetings, one that got dropped in March was at McDonald’s, which reached a deal with shareholder advocacy non-profit As You Sow to withdraw a proposal in exchange for the company agreeing to produce a report on the implications of switching to reusable packaging.


The battle between McDonald’s and environmentally minded shareholders goes a long way back, starting in the 1980s when multiple grassroots organizations and broader public awareness about the lightweight plastic material known as polystyrene led to the change in the packaging of the Big Mac and other sandwiches. But it wasn’t until 2018 that McDonald’s completely eliminated styrofoam across all of its global markets.


McDonald’s biggest reusable packaging changes are outside US
McDonald’s has made several big packaging changes in recent years, mostly coming from outside the U.S. and following governmental action. The European Commission banned certain single-use packaging, including straws, plates and cutlery, and required all packaging in these categories be designed for reuse as of July 2021, the first time the EU targeted reuse specifically. And at the end of last year, McDonald’s France launched a reusable plastic food container in its signature red color – though not without initiating a new controversy over the decision to not use all glass or metal.


There are many challenges that come with reusable packaging, and McDonald’s has looked to highlight that as it agrees to conduct more research on the reusables economy. Last month, McDonald’s released a report it commissioned from consulting firm Kearny — with the headline “No silver bullet” — detailing several reasons why reusables may be too expensive to be a sole solution. The report suggests the balancing act the fast food giant is trying to pull off — responding to changes in European regulation when required, but also arguing that it is a mistake to see reusables as the only model for responsible packaging in the future.


High upfront costs, required kitchen and infrastructure changes – whether on or off-site dishwashing capacities – and rises in energy and water use all pose challenges to the operations of reusable packaging, the report said. The report quoted the European Paper Packaging Alliance, which estimated that water consumption for a reusable system with 100 reuses would cost 267% higher than a paper single-usage model.


The report also touched on the potential negative impact to consumer experience and food safety.


“In some circumstances, plastic is the right option to keep things safe and properly contained, let alone making sure that the food you love is tasty and the experience is what you are hoping it would be,” a McDonald’s spokesperson told CNBC.


Food safety measures that could be compromised include the chemicals that can come from color coatings on reusable plastics and the potential for microbiological growth and accumulation if the packaging is scratched – in addition to whatever consumers do with the packaging before they return it.


“In a climate where it seems that there needs to be an all-or-nothing approach, what’s been missed in reporting on reusables to date is just the actual open scale of it,” the McDonald’s spokeswoman said.

 


The economics case for reusable packaging


Advocates for reusable packaging argue that the economics will work.


Multinational corporations need to have reusable packaging strategies in place as part of risk management, according to Kelly McBee, circular economy senior coordinator at As You Sow, to comply with a Global Plastics Treaty deemed by the United Nations aimed to end single-use plastic production and usage by 2024 under an international legally binding agreement.


The reusable packaging efforts that McDonald’s has already undertaken in Europe show that a strategy around reuse in the U.S. is possible, McBee said, adding that she expects McDonald’s future report on the topic to “discuss how, when and to what extent the company could pursue reusable packaging in the U.S.”


Furthermore, she says other studies of reusable packaging show that, over time, businesses will save money that otherwise would be spent on disposables.


McBee cited research from the Ellen MacArthur Foundation, which found that replacing 20% of single-use plastic packaging with reusable alternatives offers an opportunity worth at least $10 billion by weight cost, saving six million tons of material.


McDonald’s, however, is sticking to its broader sustainability message in packaging.


“There’s unintended consequences of reuse in a world and in a system where we’ve made so much progress. While reuse has been kind of a bright flashy object as of late, McDonald’s has been invested in studying this for a decade,” the company spokeswoman said.


For example, there has already been discussion of converting existing packaging to primarily fiber-based options. Since 2018, McDonald’s has reduced virgin fossil fuel-based plastic in Happy Meal toys by 24.4% globally, and has committed to 100% of sourcing for materials used in Happy Meal toys will be made from more renewable, recycled, or certified materials like bio-based and plant-derived materials and certified fiber by 2025.

 


Fast-food rivals such as Burger King are testing reusables


Fast-food rivals have been testing reusable packaging options, including Burger King, which worked with Loop, a global recycling company, on pilot programs to create a reuse system at its restaurants in 2020. In New York City, Tokyo, and Portland, Oregon, customers could return reusable cups and containers to participating chains in exchange for a small deposit.


McDonald’s also worked with Loop on a pilot in the U.K. for reusable coffee cups. For a £1 (currently $1.24) deposit, customers could opt into using a returnable Loop cup and could even receive a 20p ($0.25) discount on their purchase. When returned in store, customers could receive their deposit back in the form of cash, a voucher, or a new reusable cup for their next drink. At kiosks, customers could get a voucher or their money returned through the Loop app.
Both the Burger King and McDonald’s pilot programs were live until mid-2022, and the fast food chains are now “assessing the development of the platform,” according to a Loop spokesperson.


Clemence Schmid, general manager at Loop Global, said consumers want reuse and will reward companies that do it, but added that the use of reusable containers and cups “has to make sense to the consumer and be kept affordable, meaning the deposit is reasonable.”
Alluding to McDonald’s concerns, she said the company has to ensure there is enough scale and volume for the usage of reusable products to make economic sense.

 


Burger King hasn’t made a permanent decision and it did not provide many details on the results of the test.


“The pilot program has now concluded, and we are using key learnings about guest adoption and operational effectiveness in identifying long-term solutions for reusables,” a spokeswoman at Restaurant Brands International, the fast food holding company that owns Burger King, wrote via email.


Matt Prindiville, the former CEO of reuse non-profit Upstream Solutions who recently moved to redeemable container company Clynk, said there is “a sweet spot of finding the right incentive to motivate behavior without discouraging participation or creating an undue burden.”


Whether that be through a deposit incentive or an added discount, Prindiville said that reusable packaging can not only be cost-effective, but also create a better environmental profile for McDonald’s and be a better experience for the customer.


“We generally like eating and drinking out of things that aren’t disposable. It’s not a great experience to drink out of something that you are just going to throw out in the garbage a few minutes later,” Prindiville said.


While moving in the direction of reusable products would require capital improvements and staff training, Prindiville highlighted a recent Upstream Solutions report that saw 100% of 121 businesses and 11 institutional dining programs save money when switching to reusables, factoring in the costs of new labor, products, and increased dishwashing. But there is a need for standardization at scale in order for McDonald’s and other fast food chains to be cost-effective when it comes to reusable packaging, he said.


Three decades on from the shift away from foam Big Mac packaging, McDonald’s and its franchisees have moved to renewable, recycled, and certified sources in many product areas and across many countries. But the question remains how feasible it is for the company to make the bigger shift to reusable products, a question its recent deal with As You Sow stipulates the company provide an answer to by the end of 2024.