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CNBC에 따르면, 유튜브는 18일 서비스 약관 업데이트에서 자사 플랫폼 내 모든 콘텐츠를 “수익화할 수 있는 권리”를 갖고 있다고 밝혔다고 한다. 이에 따라, 크리에이터와 광고 수익을 공유하는 유튜브 파트너 프로그램이 아닌 타 채널의 동영상에 광고를 게재하기 시작할 예정이다.

이는 구글이 1년 전보다 32% 증가한 50억 4000만달러의 광고 성장률을 보인 유튜브가 특히 3분기에 강세를 보였다고 보도한 데 따른 결과이다. 해당 결정은 유튜브 측에는 수익과 이윤을 증가시킬 가능성이 높지만, 플랫폼에서 수익을 낼 수 없는 크리에이터들의 순위를 매기는 결과가 될 것이다.

앞으로 어떤 크기의 채널이라도 ‘광고주 친화 가이드라인’을 충족하기만 하면 동영상에 광고를 게재할 수 있는데, 이때 동영상은 제한 사항 중 부적절한 언어, 혐오 자료, 성인 콘텐츠와 같은 콘텐츠를 최소화하기 위한 기본 기준을 충족해야 한다.

유튜브는 광고가 있는 모든 동영상은 Global Alliance for Responsible Media가 결정한 브랜드 안전 기준을 충족해야 할 것이라고 말한다. 유튜브 측은 기계와 휴먼 인텔리전스를 결합해 브랜드 세이프 콘텐츠를 파악하고 있으며, 광고 적합성을 채널별이 아닌 동영상 수준에서 검토한다고 밝혔다. 또한 광고주들이 그들이 원한다면 프로그램 밖의 영상에는 출연하지 않기로 결정할 수 있다고 말했다.

유튜브 커뮤니티에 대한 업데이트에서, 유튜브 측은 크리에이터들에게 프로그램에 참여하지 않더라도 그들의 일부 동영상에서 광고를 볼 수 있다고 말했다.

더불어 “현재 YPP에 속해 있지 않다면, 광고로 인한 수익 일부는 받지 못할 것이다. 하지만 일단 일반적으로 자격요건을 충족하면 YPP에 지원할 기회가 있다”라고 밝혔다.

유튜브는 우선 모바일의 동영상 플레이어 아래, 그리고 웹 사이트의 동영상 플레이어 옆 쪽의 추천 동영상 피드에 유튜브 파트너 프로그램의 외부 인벤토리를 직접 반응 광고에 이용할 수 있도록 하는 것부터 시작한다고 밝혔다.

 


 

YouTube said in an update to its terms of service Wednesday that it has the “right to monetize” all content on its platform. As such, it will start putting ads on videos from channels not in its YouTube Partner Program, which shares ad revenue with creators. 

The move comes after Google reported a particularly strong third quarter for YouTube, which saw ad growth at $5.04 billion, up 32% from a year ago. It’s likely to increase revenues and margins for YouTube, but is sure to rankle creators who aren’t eligible to make money on the platform. 

Channels of any size from now on may see ads run on their videos as long as they meet its “Advertiser-Friendly Guidelines.” That means videos will have to meet basic standards to minimize content like inappropriate language, hateful material, or adult content, among other restrictions. 

YouTube says all videos with ads will still have to meet brand safety standards as determined by the Global Alliance for Responsible Media. The company said brand-safe content is identified using a combination of machine and human intelligence, and that ad suitability is reviewed at the video level instead of by channel. It also said advertisers can decide not to appear on those videos outside of the program if they wish.

In updates to the YouTube community, the company told creators that even if they aren’t in the program, they may see ads on some of their videos. 

“Since you’re not currently in YPP, you won’t receive a share of the revenue from these ads, though you’ll still have the opportunity to apply for YPP as you normally would once you meet the eligibility requirements,” it said. 

The company said it will start by making the inventory outside of the YouTube Partner Program available for direct response ads in the feed of recommended videos below the video player on mobile and next to the video player YouTube’s website.

YouTube won’t run ads on channels that have been removed from its partner program for content violations.