The interior of a Tesla Model S is shown in autopilot mode in San Francisco, California, U.S., April 7, 2016.

 

테슬라가 올해 말까지 완전한 자율주행 기술을 달성하지 못할 수도 있음을 시사했다고 CNBC는 미국 캘리포니아 자동차부(DMV)를 인용해 7일(현지시간) 보도했다.

DMV는 지난 3월9일 오토파일럿 소프트웨어 이사인 CJ 무어 등 테슬라 대표들과의 컨퍼런스 콜에 대해 “테슬라는 현재 레벨 2 수준”이라며 “공학적 현실과는 맞지 않는다”고 밝혔다.

머스크 CEO는 지난 1월 실적 발표 컨퍼런스 콜에서 “올해는 인간을 능가하는 신뢰성을 지닌 자율 주행이 가능할 것으로 확신한다”고 밝힌 바 있다. 또한 지난 12월 Axel Springer 시식에서 머스크는 “우리는 완전한 자율주행이 가능한 차량을 내년에 고객에게 출시할 것”이라며 확신했고 레벨 5 단계의 완전 무인 기술에 대해 자부심을 보였다.

 

테슬라 일론 머스크와 인공지능(AI) 자율주행 칩 < 칼럼 < OPINION < 기사본문 - 인공지능신문

 

하지만 3월 9일 진행된 테슬라와의 미팅에 관한 캘리포니아주 차량관리국의 내부 문서에는 “CEO의 트윗은 현실 기술 레벨과 일치하지 않는다. 테슬라는 현재 레벨 2의 실현에 머물러 있다”고 적혀 있다. 레벨 2는 부분적인 자동 운전 기술로 운전자가 항상 시스템을 감독해야 한다.

그러나 머스크는 지난 3월 6일 본인의 트위터에서 회사의 완전자율주행 및 FSD 및 FSD 베타 기능을 지속적으로 선전했다.

이러한 사태에 Acosta는 “테슬라는 그들이 여전히 L2에 있음을 시사했다”며 “테슬라도 알고 있듯이 기술의 한계에 대한 대중의 오해와 오용은 비극적인 결과를 가져올 수 있다”고 강조했다.

이에 미국 도로교통안전국은 테슬라의 자율주행 기능과 관련하여 24개 이상의 조사를 시작했다. 또한 미국 연방 교통안전 위원회는 테슬라가 고급 자율주행 기능을 공공도로에서 테스트하고 있다며  도로교통안전국에 해당 기술에 대한 더욱 엄격한 지침을 발행할 것을 촉구했다.

테슬라는 현재 이러한 DMV의 메시지에 대한 논평을 하지 않고 있다.

 


 

Tesla CEO Elon Musk’s messaging around driverless vehicle technology does not always “match engineering reality,” according to meeting notes by the California Department of Motor Vehicles released late Thursday.

Tesla employees, including the company’s director of Autopilot software, CJ Moore, and associate general counsel, Eric Williams, could not confirm to the California regulators that Tesla would be able to produce a truly driverless vehicle this year, despite the CEO’s guidance that it would.

In a January earnings call, Musk said he was “highly confident the car will be able to drive itself with reliability in excess of human this year.”

At an Axel Springer award ceremony in December, Musk said, “I’m extremely confident of achieving full autonomy and releasing it to the Tesla customer base next year.” The moderator asked him if he was talking about “Level 5,” or fully driverless, technology, and Musk nodded and said, “Yes, yes.”

A team from the California DMV Autonomous Vehicles branch asked Tesla employees about Musk’s messaging regarding Level 5 autonomy during a March 9 meeting. The correspondence was originally obtained by legal transparency group Plainsite through a California Public Records Act request.

DMV regulators wrote in their meeting notes that “DMV asked CJ to address, from an engineering perspective, Elon’s messaging about L5 capacity by the end of the year.”

The notes continue, “Elon’s tweet does not match engineering reality per CJ. Tesla is at Level 2 currently.”

In its memo, the DMV is referring to CJ Moore. Level 2 technology refers to a driver assistance system that is not autonomous but instead requires a driver to remain in the driver’s seat, ready to steer the car at any time.

Musk has frequently touted the company’s Full Self-Driving, or FSD, and FSD beta functionality on Twitter, as he did in a series of tweets on March 6:

In a follow-up letter to Tesla on April 21, Miguel Acosta, chief of the Autonomous Vehicles Branch of the California DMV, cautioned the electric-vehicle maker that it must meticulously communicate the proper use and limits of its systems as it expands the FSD beta program to more drivers.

“As Tesla is aware, the public’s misunderstanding about the limits of the technology and its misuse can have tragic consequences,” Acosta wrote.

The National Highway Traffic Safety Administration has opened more than two dozen investigations into Tesla-involved collisions. The National Transportation Safety Board has warned that Tesla is using drivers on public roads to test advanced autonomous features and called on NHTSA to issue stricter guidelines around the technology.

Tesla was not immediately available to comment on the DMV memo.