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테크크런치가 전한 소식이다.

미국의 백신 접종률이 둔화되면서 백악관은 예방주사 접종 활성화를 위한 창의력을 발휘하고 있다. 백신 접종은 치명적인 질병으로부터 자신과 다른 사람을 보호하는 것 외에도, 백신 접종을 위한 최근 인센티브로 데이팅 앱 프로모션 이벤트를 진행했다.

백악관 COVID-19 대응팀은 금요일에 틴더(Tinder), 범블(Bumble), 힌지(Hinge), 매치(Match), OK큐피드(OkCupid), BLK, 치스파(Chispa), Plenty of Fish, 바두(Badoo)가 모두 참여하여 백신을 접종받은 사용자에게 새로운 혜택을 제공 할 것이라고 발표했다. 백악관은 데이트 앱 프로모션 진행을 통해 5천만 명의 사용자를 확보하기 희망하고 있다.

틴더(Tinder)에서 6월 2부터 7월 4일 사이에 예방접종 상태를 알리는 스티커를 프로필에 추가하는 사람에게는 무료 Super Like를 받게 된다. (예방 접종 증명은 필요하지 않다.) 틴더(Tinder)와 기타 앱도 Vaccine.gov의 예방접종 사이트 리소스를 추가하여 사람들이 근처에서 예방 접종을 받을 수있는 곳을 파악할 수 있도록 지원하고 있다.

 

 

틴더의 CEO 인 짐 란존(Jim Lanzone)은 “안타깝게도 올 여름 새로운 사람들을 만나고자하는 사람들에게 새로운 시작을 알리는 불꽃놀이 같은 것은 없다.”고 말했다.

한편, OkCupid에 따르면 예방접종을 하는 것이 데이팅 매칭에 도움이 될 수 있다는 결과가 나왔다. 회사는 예방 접종 상태를 표시 한 사람들이 예방 접종을 한 사람을 찾을 가능성이 14 % 더 높다는 것을 발견했다. OkCupid에서 예방접종을 받은 사용자는 자신의 프로필을 예방접종 참여한 것 자체로 매칭에 유리한 지점에 서게 될 것이다. 백악관 이니셔티브에 참여하는 다른 앱은 사용자에게 경쟁력을 제공하기 위해 자체 프리미엄 혜택을 제공하고 있다.

이러한 노력은 7월 4일까지 성인의 70%가 예방접종을 받도록 백악관이 추진하는 일의 일환이다. 더 많은 미국인들에게 다가가기 위해 바이든 행정부는 백신접종을 촉진하기 위해 나스카 및 컨트리 음악 채널 CMT와 같은 인기 엔터테인먼트 회사와도 협력해왔다.

백악관 선임 COVID 고문 앤디 슬라빗(Andy Slavitt)는 금요일 언론행사에서“사회적 거리두기와 데이트는 항상 약간 어려운 조합이다. 그는 데이트 앱을 통한 백신 추진을 공식 파트너십이라고 부르기보다는“대통령의 ‘행동 촉구’에 반응하는”회사로 특징지었다. 그러며 그는 “우리 모두를 더 매력적으로 만드는 한 가지는 ‘예방 접종’일 것“이라고 밝혔다.

 


 

With vaccination rates slowing in the U.S., the White House is getting creative about getting shots in arms. Beyond protecting yourself and others from a deadly disease, the latest incentive to get vaccinated could help you find love (or get laid).

The White House COVID-19 response team announced Friday that a number of popular dating apps would offer new perks for users who get vaccinated, with Tinder, Bumble, Hinge, Match, OkCupid, BLK, Chispa, Plenty of Fish and Badoo all participating in the promotional push. The White House hopes to make inroads with the 50 million users across those dating apps where they’re already spending time.

On Tinder, anyone who adds a sticker to their profile promoting their vaccination status between June 2 and July 4 will be gifted a free Super Like. (Proof of vaccination isn’t necessary, but really, you should get vaccinated if it’s available where you live.) Tinder and other apps will also add vaccination site resources from Vaccine.gov to help people figure out where they can get the shot nearby.

“Nothing like fireworks to signal a new spark and a new start for those looking to meet new people IRL this summer,” Tinder CEO Jim Lanzone said.

According to OkCupid, getting vaccinated might help with that. The company found that people who displayed their vaccination status were 14% more likely to find a match. On OkCupid, vaccinated users will get a free boost, a perk that promotes their profile to potential matches. The other apps participating in the White House initiative are handing out their own premium perks to give users a competitive edge.

The effort is part of a push by the White House to get 70% of adults vaccinated by the Fourth of July. To reach more Americans, the Biden administration has also coordinated with popular entertainment companies like NASCAR and country music channel CMT to promote vaccination.

“Social distancing and dating were always a bit of a challenging combination,” White House Senior COVID Advisor Andy Slavitt said during a press event Friday. He characterized the vaccine push through dating apps as those companies “responding to the president’s call to action” rather than calling it an official partnership.

“We have finally found the one thing that makes us all more attractive,” Slavitt said. “A vaccination.”