The Fortnite logo displayed on a smartphone with the flag of China shown in the background.

CNBC가 전한 소식이다.

에픽게임즈가 개발한 인기 배틀로얄 게임 ‘포트나이트’는 11월 15일 중국 현지 버전을 종료할 예정이라고 밝혔다.

11월 1일부터 새로운 계정 등록은 불가능해졌으며 에픽게임즈는 중국에서 포트나이트를 종료한 구체적 이유를 말하지 않았다.

포트나이트의 중국 버전인 ‘Fortress Night’는 중국 기업 텐센트와 파트너십을 통해 2018년 출시되었다. 텐센트는 에픽게임즈의 지분 40%를 소유하고 있는 중요한 투자자이다.

Niko Partners의 수석 분석가 Daniel Ahmad는 트위터를 통해 “배틀로얄 장르는 중국에서 엄격하게 규제된다. 중국에서 승인된 게임들은 내부 콘텐츠 변경이 심하다.”라고 밝혔다.

중국은 비디오 게임 부문을 완전히 통제한 것으로 유명하다. 게임은 중국에서 출시되기 전에 엄격한 승인 절차를 거쳐야 하며, 서양에서 출시된 게임은 검열을 받는 경우도 있다.

올해 초 중국 정부는 18세 미만의 온라인 게임 시간을 주당 3시간으로 제한하는 등 게임에 대한 엄격한 통제를 도입했다.

에픽게임즈는 중국 정부가 IT 부문에 대한 강력한 규제 단속에 착수함에 따라 중국에서 물러난 가장 최근 사례의 미국 회사가 되었다.

한편, 지난 달 마이크로소프트가 소유한 소셜 네트워크 서비스 링크드인(LinkedIn)은 “엄격한 규정 준수 요구사항과 어려워진 운영환경”으로 인해 중국 로컬 버전을 폐쇄한다고 말하며 회사는 소셜미디어 기능이 없는 구직 사이트를 새롭게 시작할 계획이라고 밝혔다.

 


 

Fortnite is calling it quits in China.

The wildly popular battle-royale game, developed by Epic Games, will shut down its local Chinese version on Nov. 15, according to an update on its website.

Users were prevented from registering for new accounts starting Nov. 1.

Epic didn’t provide a specific reason for why it was shutting down Fortnite in China.

“Fortress Night,” the Chinese version of the game, was launched in 2018 through a partnership with publisher Tencent. The Shenzhen-based tech giant is a significant investor in Epic, owning a 40% stake in the firm.

The game technically never had a full launch in China. Instead, it was playable in a “test” mode, excluding some features from the main version like in-app purchases.

“The battle royale genre has been strictly regulated in China,” Daniel Ahmad, senior analyst at Niko Partners, tweeted. “The domestic games that are approved there have heavy content changes.”

China is known for its tight grip over the video game sector. Games need to go through a strict approval process before rolling out in the country, with Western titles often required to be heavily censored.

Earlier this year, Beijing introduced even more stringent controls over gaming, with the government limiting the time under-18s can play online to just three hours per week.

Epic Games is the latest U.S. company to bow out of China recently, as the country embarks on a fierce regulatory crackdown on its tech sector.

Last month, Microsoft-owned social network LinkedIn said it was closing its local version in China due to a “significantly more challenging operating environment and greater compliance requirements.”

The company plans to instead launch a job search site in China — without any social media features.