A 3D printed Facebook's new rebrand logo Meta and Facebook logo are seen in this illustration taken on November 2, 2021. REUTERS/Dado Ruvic

 

로이터 통신이 전한 소식이다.

페이스북은 지난 화요일 인종, 건강, 종교, 정치, 성적 지향 등의 콘텐츠와 상호 작용을 바탕으로 만들어진 “민감한” 주제의 타겟팅 옵션을 제거할 계획이라고 밝혔다.

수익의 대부분을 디지털 광고로 창출하는 메타는 최근 몇 년 동안 광고 타겟팅 능력과 관련 회사 내 정책에 대해 집중적인 조사를 받았다.

블로그 게시물에서 페이스북은 “폐암 광고”, “세계 당뇨병의 날”, “LGBT 문화”, “유대인 명절” 등 건강 및 신념 등과 같이 플랫폼에서 더 이상 허용되지 않는 타겟팅 카테고리의 예를 보여줬다. 이러한 변경사항은 2022년 1월 19일부터 적용될 예정이다.

메타는 이전에 광고주가 취약한 그룹을 차별하거나 타겟팅하는 등 마이크로 타겟팅 기능에 대한 비판을 받았다. 2019년에는 주택 차별 문제가 발생하며 해결의 일환으로 광고 플랫폼을 변경하기로 합의했다.

회사의 광고 제품 마케팅 부사장인 그레이엄 머드(Graham Mudd)는 게시물에서 “이와 같은 타겟팅 옵션은 소수 그룹에 속한 사람들에게 부정적인 경험으로 이어지는 방식으로 사용될 수 있다는 전문가들의 우려가 있다”라고 말했다.

맞춤형 광고 기능은 기업은 물론 정치 캠페인, 시민 단체 등 다양한 광고주가 사용하고 있다.

머드는 게시물에서 “이러한 세부 타겟팅 옵션을 제거하기로 한 결정은 쉽지 않았으며 이러한 변경이 일부 비즈니스와 조직에 부정적인 영향을 미칠 수 있음을 인지한다”라며 일부 광고 파트너는 이러한 타겟마케팅을 통한 사회적 변화를 일으킬 수 있는 긍정적인 광고를 할 수 없을 것이라고 우려했다.

페이스북 플랫폼의 광고주는 여전히 지역별로 잠재고객을 타겟팅하고 자체 고객 목록을 사용하는 것, 콘텐츠에 참여한 맞춤 잠재고객에게 도달하고, 해당 사용자와 유사한 특성을 가진 사람들에게 광고를 보내는 것 등을 진행할 수 있다.

이러한 움직임은 사회적, 정치적 광고에 대한 회사의 접근 방식에 중요한 변화를 의미하지만 재정적 영향은 크지 않을 것으로 예상된다. 일례로 마크 주크버그는 2019년에 페이스북의 정치인 광고 수익은 0.5% 미만일 것이라고 추정했다.

정치인의 광고 내용을 팩트체크해야 하는지 여부를 포함해서 소셜 미디어 플랫폼의 정치인 광고 문제는 미국 대선을 전후해 대중과 국회의원, 기업 사이에서 많은 논쟁을 불러일으켰다.

2019년 트위터는 정치 광고를 전면 금지했지만 페이스북은 이전에 정치 광고주가 잠재적 유권자에게 도달하는 방법을 제한하지 않을 것이라고 말했다.

이제 사용자가 알코올 및 정치와 같은 주젱 관련된 광고를 더 적게 볼 수 있도록 선택할 수 있는 페이스북은 지난 화요일에 내년 초 도박과 체중 감량에 대한 광고를 포함하여 사람들이 보는 광고에 대한 더 많은 통제권을 이용자에게 제공할 것이라고 말했다.

 


 

Nov 9 (Reuters) – Facebook Inc said on Tuesday it plans to remove detailed ad-targeting options that refer to “sensitive” topics, such as ads based on interactions with content around race, health, religious practices, political beliefs or sexual orientation.

The company, which recently changed its name to Meta and which makes the vast majority of its revenue through digital advertising, has been under intense scrutiny over its ad-targeting abilities and rules in recent years.

In a blog post, Facebook gave examples of targeting categories that would no longer be allowed on its platforms, such as “Lung cancer awareness,” “World Diabetes Day”, “LGBT culture”, “Jewish holidays” or political beliefs and social issues. It said the change would take place starting Jan. 19, 2022.

The company has been hit with criticisms around its micro-targeting capabilities, including over abuses such as advertisers discriminating against or targeting vulnerable groups. In 2019, it agreed to make changes to its ads platform as part of a settlement over housing discrimination issues.

“We’ve heard concerns from experts that targeting options like these could be used in ways that lead to negative experiences for people in underrepresented groups,” said Graham Mudd, the company’s vice president of product marketing for ads, in the post.

Its tailored ad abilities are used by wide-ranging advertisers, including political campaigns and social issue groups as well as businesses.

“The decision to remove these Detailed Targeting options was not easy and we know this change may negatively impact some businesses and organizations,” Mudd said in the post, adding some advertising partners were concerned they would not be able to use these adds to generate positive social change.

Advertisers on Facebook’s platforms can still target audiences by location, use their own customer lists, reach custom audiences who have engaged with their content and send ads to people with similar characteristics to those users.

The move marks a key shift for the company’s approach to social and political advertising, though it is not expected to have major financial implications. CEO Mark Zuckerberg estimated in 2019, for example, that politicians’ ads would make up less than 0.5% of Facebook’s 2020 revenue.

The issue of political advertising on social media platforms, including whether the content of politicians’ ads should be fact-checked, provoked much debate among the public, lawmakers and companies around the U.S. presidential election.

Twitter Inc in 2019 banned political ads altogether, but Facebook had previously said it would not limit how political advertisers reached potential voters.

Facebook, which now allows users to opt to see fewer ads related to topics like politics and alcohol, said on Tuesday it would early next year give people more controls over the ads they see, including ones about gambling and weight loss.