Clubhouse will let you record audio as "clips", despite them previously  prohibiting it - SoyaCincau

 

로이터 통신이 전한 소식이다.

소셜 오디오 채팅 앱인 클럽하우스(Clubhouse)는 대화를 녹음 및 재생하고 30초 클립을 다운로드하여 소셜 미디어나 다른 웹사이트에 공유할 수 있는 기능을 출시한다고 30일(현지시간) 밝혔다.

또한 회사는 사람들이 라이브 및 오디오룸, 특정 관심사에 관심이 많은 사용자 및 클럽을 찾는 데 도움이 되는 향상된 검색 기능을 출시할 것이라고 회사는 말했다.

이러한 새로운 기능은 페이스북(Facebook) 및 트위터(Twitter)와 같은 대규모 기술 경쟁업체의 “소셜 오디오”가 아닌 클럽하우스(Clubhouse)에서 콘텐츠 제작자가 청중을 확장하는 데 도움이 될 것이라고 로이터는 전했다.

클럽하우스의 공동 창립자이자 CEO인 폴 데이비슨(Paul Davison)은 인터뷰에서 “지금은 (크리에이터가) 성장하기 너무 어렵다”며 “훌륭한 순간을 만드는 데 도움이 되거나 좋은 인사이트가 있을 때마다 사람들에게 클럽에 가입하려면 어디로 가야하는 지 알려주는 링크와 함께 널리 공유할 수 있다”고 말했다.

클럽하우스는 대화를 녹음하고 재생할 수 있는 기능을 테스트하고 앞으로 몇 주 동안 특정 제작자에게 제공할 예정이며 짧은 클립을 공유할 수 있는 기능은 목요일에 출시될 것이라고 말했다.

 


 

Social audio chat app Clubhouse is launching the ability to record and replay conversations and also download 30-second clips to share on social media or other sites, it said on Thursday.

The app will also roll out an improved search function to help people find live and scheduled audio rooms, users and clubs oriented around certain interests, the company said.

The new features will aim to help content creators on Clubhouse expand their audience at a time when larger tech rivals like Facebook Inc (FB.O) and Twitter Inc (TWTR.N) have also introduced competing “social audio” features.

“Right now it’s too hard for (creators) to grow,” Paul Davison, Clubhouse’s co-creator and chief executive, said in an interview. “Anytime you help create a great moment or there’s a good quote, you can share that out far and wide, alongside a link that tells people where to go to join that club.”

The ability to record and replay conversations will be tested and offered to certain creators over the next few weeks, Clubhouse said, while the ability to share short clips will begin rolling out on Thursday.