Clubhouse And Twitter Spaces Both Record Your Audio, But What They Do With It Is Very Different!

 

블룸버그가 전한 소식이다.

트위터 내 관계자에 따르면, 트위터는 최근 몇 달 동안 클럽하우스를 인수하기 위한 협상이 진행되었다고 전해진다.

트위터는 클럽하우스에 대한 잠재적 평가액을 약 40억 달러로 추정하여 논의했다고 전해진다. “다만, 현재 두 회사 간 협상은 중단된 사태”라고 관계자는 덧붙였다. 또한 두 회사 중 어떤 쪽이 협상을 제안했는 지도 불분명한 상태다.

해당 이슈에 대해 트위터 대변인은 언급을 회피했으며, 클럽하우스의 대표도 해당 이슈에 대해 응답하지 않았다.

블룸버그 통신은 이번 주 초 클럽하우스가 투자자들로부터 약 40억 달러의 사업 가치가 있는지를 평가받는다고 보도했다. 트위터와의 추가적인 논의가 진행되지 않자, 클럽하우스는 투자자들로부터 자금을 조달받는 것이 합리적인지에 대해 조사하기 시작했다. 해당 어플리케이션은 사용자가 자신의 온라인 라디오 프로그램을 호스팅할 수 있으며 참여자는 패널 토론을 듣고 라이브 채팅 참여를 요청할 수 있다.

클럽하우스는 시작된 지 1년밖에 되지 않은 플랫폼이지만 비즈니스와 할리우드에서 유명한 셀럽들의 출연을 이끌어냈다. 이에 트위터를 포함한 기성 소셜 미디어 기업들은 자체 버전의 음성플랫폼 제작 작업에 빠르게 착수했다. 페이스북도 유사 서비스 출시를 고려하고 있으며, 마이크로소프트사의 링크드인과 슬랙 테크놀로지도 비슷한 네트워크 기능을 추가하는 것을 논의중이라고 말했다.

트위터의 주가는 지난 수요일에 약 3% 상승하여 551억 달러의 시장 가치를 평가받았다.

트위터가 클럽하우스를 대적하여 만든 Spaces는 2020년 말에 출시되었으나, 아직 베타 형태로 모든 사용자가 공개 토론을 만들거나 주최할 수 있지는 않은 상태이다. CEO인 Jack Dorsey는 사람들이 트위터에서 상호작용할 수 있는 새로운 방법으로 오디오의 가능성을 높게 평가하고 있다. 이와 함께 Bruce Falck 트위터 수익상품 대표는 26일 기자간담회에서 스페이스의 수익화 방안을 검토하고 있으나 아직 초기 단계라고 밝혔다.

 


 

Twitter Inc. held talks in recent months to acquire Clubhouse, the buzzy audio-based social network, according to people familiar with the matter.

The companies discussed a potential valuation of roughly $4 billion for Clubhouse, the people said, asking not to be identified because the matter is private. Discussions are no longer ongoing, and it’s unclear why they stalled, the people added.

A Twitter spokesman declined to comment. A Clubhouse representative didn’t immediately respond to a request for comment.

Bloomberg News reported earlier this week that Clubhouse is in talks to raise funding from investors in a round valuing the business at about $4 billion. After the talks with Twitter failed to proceed, Clubhouse began to explore whether it made sense to raise financing at that valuation instead. The app lets users host their own online radio shows. Listeners can tune in to hear interviews or panel discussions and ask to participate in live chats.

Clubhouse is barely a year old but has drawn appearances from some of the biggest names in business and Hollywood. Established social media companies have quickly gone to work on their own versions of Clubhouse, including Twitter. Facebook Inc. is exploring one, too, and Microsoft Corp.’s LinkedIn and Slack Technologies Inc. have also said they’re working on similar features for their networks.

Twitter shares were up about 3% on Wednesday, giving the San Francisco-based company a market value of $55.1 billion.

Twitter’s Clubhouse competitor, called Spaces, launched in late 2020, though it’s still in beta form and not all users can create or host public discussions. Chief Executive Officer Jack Dorsey is bullish on the potential for audio as a new way for people to interact on Twitter, and the company has long bet on live content through partnership deals and acquisitions. At a press event on Wednesday, Twitter head of revenue product Bruce Falck said the company is considering ways to monetize Spaces, but those discussions are still in the very early stages.