로이터 통신이 전한 소식이다.

수 많은 영국 내 출퇴근 인원은 코로나 19 팬데믹 기간에 도시 내 지하철이나 버스 이용 대신 전동킥보드를 선택했다.

300파운드(400 달러)의 가격대에 최고 시속 약 25km(15mph)까지 가능한 전동킥보드는 이제 도시의 거리나 자전거 전용 차선에서 흔히 볼 수 있는 광경이 되었다.

다만, 아직까지도 전동킥보드를 대여하여 공공 도로에서 이용하는 것은 불법이다.

런던시 내 근로자와의 인터뷰에 따르면 코로나 바이러스에 대한 우려와 친환경에 대한 관심은 그를 전동킥보드 이용자로 만들었다고 말했다. 그는 “요즘 모든 것이 전기로의 운영이 활성화되고 있으니, 전동킥보드 역시 대세가 될 것이다”라고 말하며 “아침에 출근하면 런던 지하철이 꽤 붐비는데, 저는 이러한 환경을 피하고 싶다”며 전동킥보드 사용 이유를 밝혔다.

인터뷰이는 전동킥보드와 관련된 보험도 가입한 상태라고 밝히며 “이러한 보험 가입까지 등장한 것을 보면 자동차처럼 전동킥보드가 보편화될 것이라고 생각한다”고 말했다.

 

 

영국의 교통부 장관인 Grant Shapps는 작년 5월 전동킥보드 시범 사용을 추진했다. 그들은 올 해 봄 런던에서는 사용이 가능할 것이라고 교통국은 말했다.

현재 다른 지역에서도 전동킥보드와 관련하여 약 30건의 재판이 진행 중이며, 그 결과는 전동킥보드의 합법화 여부와 사용형태 등의 대한 법률 제정에 영향을 미칠 것이라고 정부는 말했다.

E-스쿠터 업체 8Tev의 Itzik Ben Aharon 상무는 하루 빨리 법이 바뀌어 사람들이 공공도로에서 전동킥보드를 안전하게 탈 수 있기를 바란다며, “영국이 마이크로 모빌리티의 합법화를 선도하지 못하는 이유는 무엇인지 모르겠다”고 말했다.

전동킥보드 이용자는 전동 킥보드를 합법적으로 탈 수 없다는 것은 매우 “이상한 일”이라고 말하며, “저는 매우 안전합니다, 헬멧을 쓰고 있는 것을 보세요”라고 말하며 “전동 킥보드는 자전거를 타는 것만큼이나 안전하다”고 덧붙였다.

 


 

LONDON (Reuters) – Thousands of London commuters have ditched the city’s underground trains and buses during the COVID-19 pandemic for a more personal form of electric transportation: an e-scooter. 

Costing from 300 pounds ($400) and with a typical top speed of around 25 kilometres an hour (15 mph), e-scooters have become a familiar sight on the city’s streets and cycle lanes.

But unless the e-scooter is rented and is involved in a trial, it is illegal to ride on a public road.

Erica Klose, a worker in the City of London, said coronavirus concerns and a desire to become greener had made her an e-scooter convert.

“Everything’s getting electric nowadays, so why not join the bandwagon like everybody else and become eco-friendly as well,” she said.

“It does get pretty crowded in the Tube (London underground) when you head to work in the morning and I would like to steer clear of that for a while until I feel more comfortable.”

Klose said she would be happy to be registered as a rider and to pay for insurance. “I think that is the way forward, as if it’s a motor vehicle,” she said.

Transport Minister Grant Shapps in May brought forward trials of rental e-scooters. They are set to start in London next spring, Transport for London has said.

Around 30 trials are currently under way in other regions, and the results will helping inform a decision on whether and how e-scooters might be legalised, the government has said.

Itzik Ben Aharon, managing director of e-scooter company 8Tev, wants the law to be changed as soon as possible so people can feel safe riding on public roads. “Why is the UK not leading in the legalisation of micro-mobility?” he said.

Rider Kwame Darko-Obiri said it was “bizarre” that he could not legally ride his e-scooter on the street.

“I am very safe, see I’m wearing my helmet,” he said. “I’m always padded up and I stay on the bike lanes, because it’s just as safe as riding a bike, even safer.”