China roundup: Games are opium, algorithms need scrutiny | TechCrunch

 

중국은 현재 새롭게 출시된 게임들이 더 엄격한 어린이 보호 기준을 충족하는지 확인하는 검토를 본격적으로 진행중인 것으로 알려졌다.

블룸버그는 이러한 검토의 대표사례로 중국 내 미디어 감시 단체가 텐센트 홀딩스에 넷이즈(Netease)가 게임 개발 승인을 위해 제출한 타이틀 등을 재평가하며 8월 발표된 중국의 새로운 규제를 준수하는 지 확인하고 있다고 전했다.

텐센트는 해당 보도에 대한 언급을 거부했고, 넷이스는 로이터의 논평 요청에 즉각 응하지 않았다.

지난달 중국은 18세 미만의 비디오 게임을 주당 3시간 이상 금지했다. 이는 한때 비디오 게임을 “영적 아편”이라고 부르며 정부 차원에서 아동이 게임에 더 중독되는 것을 막기 위해 만들어진 엄격한 규칙이다.

8월 말, 중국언론출판국(NPPA)은 게임 개발자들에게 중국의 새로운 조치에 따라 타이틀을 다시 제출해 줄 것을 요청했다.

중국 규제 당국은 NPPA 표준에서 “너무 무섭다”고 여겨 좀비 테마 게임을 단속하고 있으나, 해당 분야는 인기가 커지고 있어 게임업계의 불평이 있다고 블룸버그는 덧붙였다.

규제 당국이 바람직하지 않다고 여기는 주제들, 예를 들어 최근 유행하고 있는 “소년들의 사랑”과 같은 주제들에 대한 검토도 강화되었다고 블룸버그는 말했다.

중국은 수년간의 급격한 성장 이후 현재는 통제를 강화하면서 기술에서 교육, 부동산에 이르기까지 광범위한 산업을 단속하는 추세이다.

 


 

China is reviewing new games to ensure they meet stricter criteria for content and protection of children, Bloomberg News said on Thursday, citing people familiar with the matter.

The media watchdog is re-evaluating titles submitted for approval by game developers from Tencent Holdings Ltd 0700.HK to Netease Inc 9999.HK to make sure they comply with fresh curbs imposed in August, the report Link said.

Tencent declined to comment on the report, and Netease did not immediately respond to Reuters’ request for comment.

Last month, China forbade more than three hours of video games a week for those younger than 18, a stringent rule aimed at halting a growing addiction to what it once called “spiritual opium”.

Late in August, the National Press and Publications Administration (NPPA) asked developers to resubmit titles in line with the new measures, the report said.

Regulators are cracking down on increasingly popular zombie-themed games that are considered “too scary” by NPPA standards, it added.

Scrutiny was also stepped up on subjects regulators consider undesirable, such as “boys’ love” themes that have recently become trendy, it said.

China has cracked down on a broad range of industries from tech to education and property as it tightens control after years of runaway growth.