아마존의 유료 회원 대상의 세일 행사 ‘프라임데이(Prime Day)’가 16일 오후 3시(현지시각) 시작됐다.

단 36시간만 진행되는 프라임데이는 전자제품부터 홀 푸드(Whole Foods) 에 이르기까지 무려 100만 가지 이상의 상품을 할인된 가격으로 구매 할 수 있는 유료 회원 전용 세일 이벤트다.

하지만 일각에서는 아마존을 견제하기 위해 이베이(eBay), 월마트(Walmart), 베스트 바이(Best Buy) 등 경쟁 업체들도 비슷한 세일 행사를 열면서 수혜를 보고 있는 것으로 전해졌다.

Coresight Research에 따르면 올해 프라임데이 기간에 아마존은 $3.4 billion(약 4조 원)의 수익을 낼 것으로 예상했다. 검색 마케팅 업체인 캡티파이(Captify)에 따르면 행사 전주 동안에만 아마존 검색량이 무려 554%이나 올랐다고 한다.

인터넷 검색량도 덩달아 높아졌는데, 같은 기간 베스트 바이의 검색량은 전주 대비 712% 나 올랐고, 월마트가 143%, 이베이 역시 앞선 두 업체 보다 적은 수치이지만 27% 검색량이 늘었다고 전했다.

또한, 타깃(Target), 코올스(Kohl’s), 메이시(Macy)와 같은 업체들 역시 아마존 프라임데이 기간에 맞춰 각 회사마다 특별한 할인 혜택을 제공할 것으로 보인다.

캠티파이의 공동 창립자이자 CEO인 도미닉 조셉(Dominic Josep)은 “이런 결과는 아마존 프라임데이 동안에 경쟁 업체들이 후광 효과를 보는 꼴”이라며 “프라임광고를 본 소비자들이 경쟁 업체의 사이트를 직접 찾아 가격 등을 비교하면서 생기는 현상” 이라고 말했다.

앞선 데이터는 지난해의 트렌드를 반영하는데, 캡티파이에 따르면 2017년의 프라임데이에 아마존의 검색률은 91%나 증가했다고 밝히면서 이베이, 월마트, 베스트 바이에 대한 검색률도 각각 23%, 16%, 7%나 증가했다고 한다.

어도비(Adobe)의 데이터에서는 지난해 아마존 세일 기간에 $1 billion(약 1조원)이 넘는 수익을 낸 기업에서는 35% 매출 증가가 일어났고, $5 million(약 60억)의 수익을 낸 회사들도 평균 17%의 매출이 상승했다고 전했다.

Amazon Prime Day lures shoppers to its website with the promise of great deals on everything from tech gadgets to Whole Foods items. But the potential of finding a bargain online is also creating a marketing boost for Amazon’s competitors, including eBay, Walmart, and Best Buy.

Sales on Prime Day, which kicks off on Monday at 3PM, are expected to reach $3.4 billion globally this year, according to Coresight Research. During the week leading up to this year’s event, searches for Amazon were up 544 percent over the previous week according to search marketing company Captify.

But other online retailers are also seeing the benefits. Searches for Best Buy during the same period were up a whipping 712 percent. Walmart during the same time period increased 143 percent, while eBay saw a slight 27 percent bump. Many competitors plan to offer their own exclusive discounts during Amazon’s event, including eBay, Target, Kohl’s and Macy’s.

“We can see the halo effect Amazon Prime Day has on the retail industry at large,” said Dominic Joseph, Captify co-founder and CEO. “The hype created around Prime Day is one of the biggest opportunities and unintended advantages for other retailers get their skin in the game, especially as consumers search for Amazon’s competitors to compare prices and deals.”

The data echoes last year’s trend. On Prime Day 2017, searches for Amazon were up 91 percent according to Captify. As an echo effect, searches for eBay, Walmart and Best Buy were up 23 percent, 16, percent and 7 percent respectively.

Data from Adobe found large retailers of over $1 billion in revenue saw a 35 percent increase in sales during last year’s Amazon sale, while sellers making under $5 million in revenue also received a 17 percent bump. Adobe expects larger figures this year.

 

[fbcomments url=”http://ec2-13-125-22-250.ap-northeast-2.compute.amazonaws.com/2018/07/16/interpress-primeday/” width=”100%” count=”off” num=”5″ countmsg=”wonderful comments!]